داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار بسیج، لاله16، گلبرگ14

راه های ارتباطی

09112272175

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج تاثیرگذار چگونه است؟

بلاگ

طراحی صفحه فرود (Landing Page) به شیوه درست می‌تواند کاری کند محصولی معمولی بسیار پرفروش باشد و نیز می‌تواند آنقدر بد طراحی شود که بهترین سرویس یا محصول نیز فروش بسیار پایینی را تجربه کند. مهم نیست چه محصولی را قرار است بفروشید، صفحات اصلی همیشه یک هدف دارند: اینکه توجه بازدیدکننده­‌های خود را جلب می‌کنند..

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست

صفحه فرود در واقع ویترین یا دروازه ورود یک سایت محسوب می‌شود. به عنوان مثال اگر کسی با سرچی از گوگل به یک محتوای خاص شما رسید، صفحه آن محتوا صفحه فرود شما محسوب می‌شود. یا اگر مثلا قصد دارید برای مشتریان جذب‌شده و غیرفعال خود ایمیلی بفرستید و کد تخفیف ویژه‌ای به آنان بدهید که اولین خرید خود را انجام دهند برای آنان صفحه ویژه‌ای درست می‌کنید که مختص آنان باشد و از پیشنهادات منحصر به فرد خودشان برای‌شان مطلب می‌نویسید. به این صفحه لندینگ پیج می‌گویند. یا مثلاً می‌خواهید دنبال‌کنندگان پیج اینستاگرام خود را به صفحه‌ای خاص رهنمون کنید و آن لینک ویژه را در بخش بیو پیج خود قرار می‌دهید. همه این‌ها مثال‌هایی بودند از صفحات فرود یا Landing page هایی که با هدف خاصی طراحی شده‌اند.

حتما متوجه شده‌اید که چرا صفحه فرود می‌سازیم و همیشه و همه‌جا لینک صفحه اصلی سایت را نمی‌دهیم. چرا که شما نمی‌دانید که مخاطب صفحه اصلی دقیقاً چه کسی است، از کدام منبع به سایت شما آمده است، دنبال چه چیزی می‌گردد و … . به عنوان مثال زمانی که ما در یکتانت می‌خواهیم سرویس تبلیغات همسان خود را به شرکت‌ها تبلیغ کنیم، اگر به جای ساخت یک صفحه فرود ویژه آن، لینک صفحه اصلی را به مشتری احتمالی بدهیم چه اتفاقی می‌افتد؟ کاربر در صفحه اصلی به دلیل آشنا نبودن با ما و کار ما ممکن است اشتباهاً به بخش نمایش‌دهندگان سایت ما برود که مربوط به رسانه‌هاست و چون قطعاً چیز مربوط به خود در آن نمی‌بیند سایت را می‌بندد و تمام هزینه‌ای که برای جذب آن کاربر کرده بودیم تلف می‌شود. حتی شاید اشتباهاً به بخش بلاگ یکتانت برود و میان چندین مطلب سردرگم شود و از سایت خارج شود.

به این دلیل است که باید یک لندینگ پیج ویژه و خاص برای هر کدام از کمپین‌های بازاریابی خود بسازیم. طراحی صفحه فرود اگر به درستی انجام پذیرد می‌تواند به شدت نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری احتمالی را در کمپین‌های ما ایجاد کند. در زیر در ۴ مرحله، طراحی صفحه فرود را خواهید آموخت.

۱. ایجاد طرحی کلی از کمپین و پیشنهاد و طراحی لندینگ پیج

ابتدا یک طرح و برنامه‌ریزی کلی آماده کنید و سپس تصمیم بگیرید که روی چه چیزی می‌خواهید تمرکز کنید. فهرستی از پیشنهاد­های خود برای یک کمپین تهیه کنید و سپس درباره مطالب صفحه بیندیشید.

شناخت مخاطبان‌تان به شما کمک می‌کند متن هدف‌مند­تری ایجاد کنید. کاربری که از طریق تبلیغ اینستاگرام با شرکت شما آشنا می‌­شود قطعا با کسی که از طریق جستجو در گوگل یا شنیدن از زبان دیگران شرکت شما را شناخته است، تفاوت دارد.

حال بعد از شناخت مشتریان و فهرست کردن انواع خاصی از پیشنهاداتی که قابل ارائه دارید شروع می‌کنیم به طراحی صفحه فرود. یعنی یکی از بهترین پیشنهادات خود را از لیست انتخاب کنید و به مشتری خاص خود ارائه دهید. توجه داشته باشید این پیشنهادات می‌تواند موارد زیادی باشد از جمله داشتن سرویس رایگان برای خریدهای بالای ۱۰۰هزار تومان یا تخفیف ۳۰ درصدی برای خرید اول یا … .
 

۲. تهیه فهرستی از مزایا و راه‌­حل‌­ها

اهمیتی ندارد که چه محصولی می­‌فروشید، آنچه برای کاربران مهم است این است که این خرید چه مزیتی برای‌شان دارد. آنها چه نفعی می‌توانند از خرید محصولات یا استفاده از خدمات‌تان داشته باشند؟

تمام مزیت یک صفحه فرود در این است که بتواند به درستی برای کاربران شرح دهد که چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند مشکل آن‌ها را حل کند. برای نوشتن صفحه فرود باید شفاف باشید و مختصر بنویسید. مطالعات نشان می‌­دهد هر قدر از کلمات بیشتری در این صفحه استفاده کنید، به‌همان‌اندازه نرخ تبدیل کاهش می‌یابد.

در زمان نوشتن و طراحی لندینگ پیج خودتان را در موقعیت مخاطبان قرار دهید و از خودتان این موارد را بپرسید:

۱. چگونه مشکل مرا درک می‌کند؟

۲.  برای آسان‌­تر کردن شغل و زندگی‌­ام باید به‌دنبال چه چیزی باشم؟

۳. محصول یا خدمات این شرکت چگونه می­‌تواند مشکل مرا حل کند؟

۴. بعد از خرید این محصول یا خدمت، کار یا زندگی من چگونه بهبود می‌­یابد؟

حداقل پاسخ یکی از این سوالات را برای خود دقیق‌تر بدانید.

۳. ایجاد نوعی دکمه فراخوان که نتوان از آن گذشت

 نوع جمله فراخوان عمل (Call To Action) و لینک آن در صفحه فرود تأثیر بسیار عمیقی بر میزان نرخ تبدیل دارد. این آخرین مرحله در صفحه فرود است. تا این قسمت یا توانسته‌اید کاربر را قانع کنید که در این صورت فراخوان عمل یا اقدامی که از  او خواسته‌اید را برایتان انجام می‌دهد و یا این که قانع نشده و لندینگ پیج شما را می‌بندد.

هر صفحه فرود حداکثر تنها باید یک فراخوان داشته باشد. MarketingProfs مطالعه‌ای انجام داد که در آن نشان می‌دهد، صفحه فرودی که فقط یک فراخوان اقدام داشته باشد، نرخ تبدیل بالاتری دارد (میانگین ۵/۱۳ درصد). این میزان ۲% بیشتر از صفحات فرودی است که بیش از دو تا سه لینک یا فراخوانی دارند.

بر اساس WordStream بهترین فراخوانی‌ها به شرح زیر هستند:

  • کلمات جذاب برای انجام کاری مانند «گرفتن» و «داشتن» را استفاده کنید؛
  • حس اعتماد در کاربر ایجاد کنید، مانند «بیایید ببینیم چه پیشنهادی برای شما داریم»؛
  • حس فوریت را در کاربر ایجاد کنید، به‌عنوان مثال به‌کاربردن جمله «دانلود فوری نسخه آزمایشی ۳۰ روزه» به کاربر نشان می‌دهد که می‌تواند ۳۰ روز از آن استفاده کند و فقط ۳۰ روز فرصت دارد تصمیم بگیرد که نسخه اصلی را خریداری کند و همین الان بیا دانلود کن که شاید این پیشنهاد موقت باشد و تکرار نشود.

دکمه مربوط به لینک فراخوانی در داخل صفحه باید با کل متن صفحه و تکرار پیشنهاد مرتبط باشد. نوع طراحی آن هم باید جذاب و چشمگیر باشد تا کاربر را برای کلیک‌کردن در یک چشم ­بهم زدن ترغیب کند.

طراحی سایت موبوکلیک
 

۴. تمرکز روی اثرگذاری طراحی صفحه فرود

طراحی لندینگ پیج خوب می‌تواند بر احساس کاربران درباره شرکت، محصول یا خدمات تأثیر بگذارد. حتی می‌تواند تصمیم آن‌ها را عوض کند. طراحی صفحه فرود تأکید می‌­کند باید با برند شرکت سازگار باشد و مخاطبان هدف را جذب ­کند.

صفحه فرود را به چند بخش مشخص تقسیم کنید: سرتیترها، متن پیشنهاد، فراخوانی و در آخر صفحه ارائه شواهد برای اثبات اجتماعی عملکرد. این اثبات آخرین بخش برای ترغیب کاربر به خرید است. این اثبات، اعتماد و اعتبار برند را نشان می‌دهد. این شواهد به کاربر می‌گویند که چه تعداد از کاربران خرید کرده‌اند یا پیشنهاد را پذیرفته‌اند یا نظر مشتریان قبلی از ما چه بوده است و یا کدام رسانه‌ها شرکت یا محصول ما را پوشش داده‌اند.

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید