داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار بسیج، لاله16، گلبرگ14

راه های ارتباطی

09112272175

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

چگونه می‌توان در سال 2021 مهندس نرم افزار بهتری شد

بلاگ

اگر توسعه‌دهنده تازه‌کار هستید یا تا حدودی تجربه در کدنویسی دارید اما می‌خواهید پیشرفت کنید و به سطح بالاتری روید، با ما همراه باشید..

1. نحوه برقراری ارتباط با افراد دیگر را بیاموزید

این موضوع مهمی است که در بیشتر مباحث آن را مشاهده می‌کنید. ارتباط هم در محل کار و هم در زندگی شخصی شما بسیار مهم است. بدون ارتباط ما نمی‌توانیم زنده بمانیم. اما وقتی صحبت از برقراری ارتباط با افراد دیگر در پروژه های کاری به میان می‌آید، همه چیز پیچیده‌تر می‌شود چون ما همیشه نمی‌توانیم یکدیگر را رو در رو ببینیم. این روزها ما کارهای زیادی را با برنامه های مختلف به صورت دورکاری انجام می‌دهیم یا به سادگی برای یکدیگر ایمیل می‌زنیم.

این یعنی ارتباط ما در مقایسه با صحبت حضوری کمتر طبیعی می‌شود. بنابراین ما باید تلاش بیشتری کنیم تا ایده های خود را به اشتراک بگذاریم و برای دیگران قابل درک باشد.

به همین دلیل توضیح واضح موارد برای هر توسعه‌دهنده ای ضروری است. در غیر این صورت هیچ کس نمی‌تواند هنگام نوشتن کد یا رکورد ویدیو آن‌‌ها را درک کند. برای ارتباط آنلاین بهتر با افراد کتاب‌هایی در رابطه با نوشتن موثر بخوانید و مکالمات کارآفرینان موفق را تماشا کنید و به نحوه توضیح آن‌ها در مورد مسائل توجه کنید.

2. یک راهنما پیدا کنید

اگر می‌خواهید به بهترین توسعه‌دهنده در شرکت خود تبدیل شوید، مدتی وقت بگذارید تا شخصی را پیدا کنید که قبلا در جایگاهی بوده است که شما می‌خواهید باشید. در مورد نحوه انجام این کار و اشتباهاتی که مرتکب شده راهنمایی بخواهید. به این ترتیب شما مشاوره‌های شغلی ارزشمندی دریافت خواهید کرد و سرمایه اجتماعی خود را افزایش خواهید داد، که همیشه در هر محیطی مفید است.

3. مهارت‌ها و دانش خود را تقویت کنید

دوره‌های آنلاین بسیاری برای توسعه‌دهندگان وجود دارد که برای یادگیری تکنولوژی‌های جدید و ارتقاء شغلی بسیار مفید هستند. فقط یادتان باشد آموزش های معتبر را تماشا کنید. در غیر این صورت می‌تواند اتلاف وقت باشد.

اگر فرصت دارید سعی کنید صحبت‌های مربوط به برنامه نویسی را در سایت‌های مربوطه نیز تماشا کنید یا اگر می‌توانید به کنفرانس‌ها بروید تا مستقیما از کسانی که می‌دانند سوال بپرسید.

4. در جلسات و میتینگ‌ها صحبت کنید

شرکت در این گفتگوها هم برای گوینده و هم برای شنونده مفید است. شما هم می‌توانید با طرز فکر دیگران آشنا شوید و هم به مهارت‌های سخنرانی و ارتباطی شما کمک می‌کند. برای کسانی که در این میتینگ‌ها شرکت می‌کنند گوش دادن به داستان و دیدگاه دیگران در مورد توسعه به طور کلی همیشه دوست داشتنی است.

توانایی شنیدن نظرات و افکار مختلف به شما کمک می‌کند تا تجربه بیشتری در کار و ایده‌های خود در مورد نحوه حل مشکلاتی که ممکن است بعدا در طول حرفه خود با آن‌ها رو به رو شوید، به دست آورید. بنابراین اگر در نزدیکی شما چنین جلسات و ملاقات‌هایی وجود دارد، چرا در آن‌ها شرکت نمی‌کنید؟ با این کار به خودتان لطف خواهید کرد.

5. به ارزش‌های خود بیافزایید

تبدیل شدن به یک مهندس نرم افزار بهتر به معنای داشتن تجربه زیاد نیست. توسعه دهندگان باتجربه زیادی در اطراف ما وجود دارند که هنوز بعد از گذشت این همه سال کار کردن هیچ مقام ارشدی در شرکت ندارند زیرا آن‌ها ارزش‌های کافی را به شغل خود اضافه نمی‌کنند.

شما باید هر روز در کارتان، کار مفیدتری نسبت به سایر توسعه‌دهندگان انجام دهید. نگویید "من دو سال است که در اینجا کدنویسی می‌کنم و مطمئن هستم که اوضاع را به هم نمی‌ریزم و به همین شکل می‌توانم پیش روم و کار کنم". این روش کار نیست.

به خاطر داشته باشید:

هرگز از یادگیری تکنولوژی‌های جدید یا تست برنامه ها و ابزارهای جدید دست نکشید.

هرگز از بهبود پروژه‌های خود دست نکشید.

از مشارکت در پروژه های open source خودداری نکنید. این قطعا چیزی است که ممکن است باعث شود شرکت شما متوجه شود که شما چقدر ارزشمند هستید. حتی اگر آن‌ها خیلی هم به پروژه های open source اهمیت ندهند.

هیچ وقت منتظر دیگران نمانید. همیشه خودتان سعی کنید تا با انجام کارهای اضافی به ارزش خودتان اضافه کنید.

6. مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرید

همیشه وظایفی در هر شرکتی وجود دارد که هر کسی می‌تواند انجام دهد، اما هیچ کس آن‌ها را انجام نمی‌دهد زیرا آن‌ها بسیار کسل کننده هستند یا به اندازه کافی جالب نیستند. اگر فکر می‌کنید این وظایف به طور بالقوه می‌تواند به تیم شما در انجام کارهای بیشتر و در نتیجه افزایش سود شرکت کمک کند، فقط انجام آن‌ها را شروع کنید.

7. بخشی از جامعه Open Source شوید

دلایل زیادی وجود دارد که چرا پروژه‌های منبع باز برای هر توسعه دهنده ای ضروری است:

اولا این کار باعث قوی‌تر شدن مجموعه شما می‌شود.

دوما باعث می‌شود افراد دیگر شما را به عنوان یک متخصص مجرب (که می‌تواند دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارد) بدانند، نه یک فرد مبتدی.

ثالثا اگر کسی از کار شما آنقدر خوشش بیاید که از آن در پروژه خود استفاده کند یا آن را به دیگران توصیه کند، قطعا ارتباطات جدیدی خواهید داشت.

و نکته آخر اینکه سرگرم کننده است.

بنابراین به جوامع توسعه در گیت هاب بپیوندید و همین حالا شروع به مشارکت کنید.

8. نمونه کارهای خود را بسازید و مهارت‌های خود را با حل چالش‌های کدنویسی ارتقاء دهید

هنگامی که تخصص خود را به دست آوردید، وقت آن رسیده است که نمونه کارهای خود را بسازید. شما می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید:

وب سایت بسازید.

برنامه موبایل بسازید.

پروژه‌ای برای شرکت خود انجام دهید.

اگر به دنبال کسب درآمد در حین توسعه هستید، می‌توانید به راحتی از این کار درآمد نیز کسب کنید.

9. به موفقیت خود خوش‌بین باشید

اگر هنوز آنقدر خوب نیستید که مهندس نرم‌افزار شوید، نگران نباشید. سکه همیشه دو رو دارد. فقط به خاطر داشته باشید که وقتی مردم از دور به شما نگاه می‌کنند، فقط یک طرف آن را می‌بینند، طرف دیگر از نظر آن‌ها پنهان است (و ما خود نیز خودمان را اینگونه می‌بینیم).

پس اگر به آن فکر کنید، این بدان معناست که شما استعدادهای پنهانی دارید که توجه به آن‌ها ممکن است برای دیگران دشوار باشد. اگر نمی‌دانید باید توسعه‌دهنده باشید یا خیر. پیشنهاد ما به شما این است که یک بار آن را امتحان کنید.

اگر وارد آن شدید و دیدید به آن علاقه‌مند هستید، هیچ چیز مانع تبدیل شدن شما به یک توسعه دهنده نرم افزار موفق نمی‌شود. انتخاب با شماست!

10. هرگز یادگیری را متوقف نکنید

این هم گزینه ای است که در سایر مقالات خود آن را عنوان کرده ایم. اما باز هم می‌گوییم، چون دنبال کردن یادگیری در دنیای برنامه ‌نویسی بسیار مهم است. ممکن است شما اکنون یک توسعه دهنده عالی باشید، اما اگر یادگیری چیزهای جدید را متوقف کنید یا دست از تست ابزارها و تکنولوژی‌های جدید بکشید، مهارت‌های شما به زودی منسوخ خواهد شد.

و اگر فقط به مهارت‌های فعلی خود اکتفا کنید، برخی از فرصت‌هایی که ممکن است بعدا برای شما پیش بیاید را از دست خواهید داد. پس هرگز یادگیری را متوقف نکنید.

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید