داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار بسیج، لاله16، گلبرگ14

راه های ارتباطی

09112272175

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

ریلز اینستاگرام و نحوه استفاده از آن

بلاگ
ریلز اینستاگرام و نحوه استفاده از آن
30 شهريور ۱۴۰۰

به اشتراک گذاشتن عکس‌ها، لایک کردن و نظر دادن به عکس و متن دیگران تنها کارهایی بود که در روزهای اول روی کار آمدن اینستاگرام قادر به انجام آن بودیم. اما اینستاگرام در طی این چند سال مدام به لیست امکانات خود موارد جدیدی را افزوده است. ریلز اینستاگرام یکی از این امکانات جدید است که این مجموعه به تازگی از آن رونمایی کرده و امکان استفاده از آن را در اختیار کاربران خود گذاشته است. این مطلب به شما خواهد گفت که reels اینستاگرام چیست؟ و در خصوص قابلیت‌ها و نحوه فعال سازی آن به شما اطلاعاتی خواهد داد..

فرقی نمی‌کند که شما در اینستاگرام پیج کاری دارید، بلاگر، واینر یا اینفلوئنسر هستید یا فقط به منظور برقراری ارتباط با دوستان خود در این فضای حضور دارید، به هر حال لازم است در خصوص ریلز اینستاگرام اطلاعات داشته باشید.

reels اینستاگرام چیست؟

قابلیت reels اینستاگرام امکانی است که این اپلیکیشن در سال ۲۰۲۰ به لیست امکانات خود اضافه کرد. البته نام کامل این قابلیت، reels for Stories است که به اختصار به آن reels اینستاگرام می‌گویند.

قابلیت ریلز اینستاگرام این امکان را به کاربران می‌دهد که فیلم‌های کوتاه، جذاب و سرگرم‌ کننده‌ ایجاد کنند و روی آن‌ها از افکت‌های تصویری و موزیک استفاده کنند. در واقع ریلز اینستاگرام امکان ضبط ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای است که شما می‌توانید به آن‌ها صدا، جلوه‌های تصویری و موسیقی اضافه کنید.
Reels اینستاگرام لیست بلندی از موزیک‌هایی دارد که قبلاً در استوری اینستاگرام وجود داشته است. همچنین در این لیست آثار شناخته شده و محبوبی از هنرمندان جهانی عرصه موسیقی وجود دارد که اجازه نشر آن‌ها به شکل رایگان فراهم است.
طراحی سایت موبوکلیک

ریلز اینستاگرام از کجا آمد؟

واقعیت این است که اینستاگرام بسیاری از ایده‌های خود را از روی سایر اپلیکشن‌ها الهام می‌گیرد. نمونه بارز این موضوع، خود استوری اینستاگرام بود که ایده آن مستقیماٌ از Snapchat گرفته شده است.

در خصوص reels هم باید به این نکته اشاره کرد که هدف ایجاد آن رقابت با Tiktok بود که پیش‌تر چنین امکانی را روی اپلیکیشن خود داشت.

تفاوت ریلز و تیک تاک

همانطور که می دانید تیک تاک یک برنامه است. در tiktok می توان ویدئوهایی با حدکثر زمان ۱ دقیقه ضبط کرد که در ریلز این امکان تا ۱۵ ثانیه وجود دارد.

تفاوت استوری و ریلز اینستاگرام در چیست؟

تفاوت ریلز و استوری در نحوه اشتراک گذاری آن در اینستاگرام است. در قسمت بالای اکسپلور اینستاگرام، یک قسمت اختصاصی برای ریلز تعبیه شده است.

تفاوت بعدی محل ذخیره ریلز شما در حسابتان است که مانند igtv دارای بخش اختصاصی در صفحه پروفایل اینستاگرام است.

در ریلز افکت های بیشتر و متفاوتی نسبت به استوری وجود دارد.

سایز ریلز مانند سایز استوری اینستاگرام، ۱۰۸۰ پیکسل در ۱.۹۲۰ پیکسل است.

چرا باید از قابلیت reels اینستاگرام استفاده کنیم؟

اگر به دنبال جذب دنبال کننده بیشتری برای پیج خود هستید یا می‌خواهید مدت زمان حضور فالوورهای فعلی را روی پیج خود افزایش دهید باید از ریلیز اینستاگرام استفاده کنید. چون وقتی شما به کمک این امکان در استوری خود یک کلیپ درست می‌کنید، احتمال این که مخاطبین شما به خاطر جذابیت‌های بصری افزوده شده به این ویدئو یا شنیدن موسیقی جذاب و محبوبی که روی آن گذاشته‌اید تا آخر آن را تماشا کنند بیشتر خواهد بود. همین موضوع فرصت بیشتری برای دیده شده استوری شما فراهم می‌کند. همچنین کاربران را ترغیب می‌کند تا از پیج شما دیدن و احتمالاً آن را دنبال کنند.

چگونه در  اینستاگرام ریلز ضبط کنیم؟

برای استفاده از ریلز در اینستاگرام سه روش وجود دارد:

  1. در گوشه سمت چپ بالای نرم افزار خود روی علامت + بزنید، سپس گزینه Story را انتخاب کنید.
  2. در نوار پایین صفحه خود روی علامت + بزنید، سپس از همان پایین Story را انتخاب کنید.
  3. هرجای پیج خود که هستید، یک بار یک بار انگشت خود را از راست به چپ بکشید تا وارد قسمت Story شوید.

تمام این روش‌ها باعث می‌شود دوربین اینستاگرام باز و آماده ضبط کردن شود. حالا از قسمت پائین همین بخش گزینه reels را پیدا کرده و روی آن بزنید.
طراحی سایت موبوکلیک

حالا یک فیلم ۱۵ ثانیه ای بگیرید. توجه داشته باشید که اگر ویدیو را قبل از ۱۵ ثانیه متوقف کنید، می‌توانید یک کلیپ دیگر برای پرکردن زمان باقی مانده تا ۱۵ ثانیه تهیه کنید.

بعد از این که کار فیلم‌برداری شما تمام شد، می‌توانید آنچه را که ضبط کرده‌اید، ویرایش کنید. این کار شبیه به ویرایش استوری است. در این مرحله می‌توانید هر بخش ویدئو را که دوست ندارید از آن حذف کنید یا روی کلیپ خود ایموجی یا نوشته بگذارید.

همچنین با کلیک کردن روی نماد میکروفن این امکان برای شما فراهم می‌شود که در زمان رکورد کردن فیلم، صدای خود را به آن اضافه کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که صدا و تصویر با هم سینک هستند.
طراحی سایت موبوکلیک

می‌توانید با فعال کردن این گزینه، روی کلیپ خود موزیک بگذارید و آن را با صدای خود میکس کنید.

در نهایت می‌توانید برای ریلز اینستاگرام خود یک کاور مناسب انتخاب کنید. اندازه کاور‌های ریلز در اینستاگرام، مشابه کاور IGTV است.

همچنین بهتر است برای آن یک اسم مرتبط در نظر بگیرید. برای آن کپشن بگذارید و در آخر آن را انتشار دهید.
طراحی سایت موبوکلیک

چرا اینستاگرام من reels ندارد؟

اگر این سوال باری شما پیش آمده است که چرا ریلز برای من فعال نیست؟ باید گفت که اگر تمامی مراحل بالا را طی کردید و بخش ریلز اینستاگرام را مشاهده نکردید، احتمالا هنوز ریلز برای شما فعال نشده است. شاید لازم باشد اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید. چون reels اینستاگرام یک قابلیت جدید است که روی نسخه‌های قدیمی این نرم افراز به طور اتوماتیک اضافه نمی‌شود. در ضمن امکان دارد که با وجود به روز رسانی نسخه اپلیکیشن اینستاگرام خود باز هم نتوانید به قابلیت reels اینستاگرام دسترسی داشته باشید. در این صورت باید کمی بیشتر صبر کنید. هنوز راهی برای فعال‌سازی ریلز در اینستاگرام وجود ندارد. این امکان هنوز در مراحل آزمایشی خود است و زمان می‌برد تا به تدریج برای همه اکانت‌ها فعال شود.

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید