داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار بسیج، لاله16، گلبرگ14

راه های ارتباطی

09112272175

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

چگونه سئو کار حرفه ای شویم؟چه راه هایی برای کسب درآمد از سئو سایت وجود دارد؟

بلاگ

«سئو یا SEO» به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو، علم آشنایی با نحوه عملکرد موتورهای جستجو و چگونگی رفتار آن‌ها برای نمایش نتایج جستجوی کاربران است که می‌تواند به افزایش ترافیک از جستجوگرهایی مثل گوگل و یاهو بیانجامد و در نتیجه بازدیدهای سایت را افزایش دهد. سئو در اصل سایت را بهینه‌تر می‌کند تا با جستجوی کلمات مرتبط کاربران در موتورهای جستجویی مثل گوگل، در نتایج اولیه به نمایش درآیند. این یکی از بزرگ‌ترین اهداف هر مدیر سایتی است که بتواند کاربران بیشتری را به طرف سایت خودش هدایت کند و در نتیجه کسب درآمد خود را چه با فروش محصول و چه تبلیغات بیشتر کند. .

سئو چیست و چرا پردرآمدترین شغل اینترنتی دنیا است؟

باید گفت SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. در واقع، در سئو، وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو، به‌خصوص موتور گوگل، بهینه‌سازی می‌کنیم. این بهینه‌سازی باعث افزایش رتبه ما در گوگل و جذب بازدیدکنندگان از صفحه اصلی گوگل می‌شود. گوگل، بزرگترین ویترین موجود در جهان است و برای دیده‌شدن در آن، باید اصول و قواعدی که گوگل مشخص می‌کند را رعایت کنیم.
با توجه به فراگیر شدن دیجیتال مارکتینگ و گرایش اکثر کسب‌وکارها برای ورود به دنیای دیجیتال، رقابت بین برندها برای کسب جایگاه بهتر و بالاتر در نتایج جستجوها شدت گرفته است. این کار وظیفه یک سئو کار است که می‌تواند با استفاده از دانش خودش، سایت را از نظر سئو بهینه کرده تا ترافیک ارگانیک را به طرف آن هدایت کند. در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد سایت در سطح وب وجود داد و رقابت کردن با تمام آن‌ها دشوار است. ولی یک سئو کار می‌تواند این را برای شما امکان‌پذیر کند.
افزایش تقاضا برای خدمات سئو سایت
 به این معنی است که روزانه فرصت‌های شغلی بیشتری در بازار برای سئوکاران در دسترس است و کسانی که از این شغل لذت می‌برند، می‌توانند از امنیت شغلی و احساس رضایت‌مندی برخوردار شوند.

 شغل سئو چیست و چقدر درآمد دارد؟

 شاخه‌های مختلف شغل سئو کار

فرقی نمی‌کند سایت متعلق به چه کسب‌وکاری است. چه آن یک وبلاگ خبری یا یک فروشگاه اینترنتی باشد، ترافیک ورودی مهم‌ترین نیاز سایت است. شغل سئو شاخه‌های مختلفی دارد که شما می‌توانید به آن حوزه ورود کنید.

۱. تولیدکننده محتوای سئو شده

در بازاریابی دیجیتال «محتوا پادشاه است». بنابراین یک تولیدکننده محتوا باید تسلط کاملی روی اصول سئو داشته باشد و سئو محتوا را سرلوحه کارش قرار دهد. این فرد باید متن را به گونه‌ای جلو ببرد که در راستای استراتژی محتوای تعیین شده برای سایت است و از کلمات کلیدی مهم برای سایت در محتوای خود استفاده کند.

۲. استراتژیست بازاریابی موتورهای جستجو

متخصصان استراتژی بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM، استراتژی‌های مختلفی را با استفاده از روش‌های پولی مثل بهینه‌سازی تبلیغات و تعیین بودجه برای انجام تبلیغات مختلف گوگل ادز تعیین می‌کنند. بازاریابی جستجوی پولی و پرداخت به ازای کلیک، از حیطه‌های فعالیت این فرد است.

۳. تحلیلگر سئو

یک تحلیلگر سئو (SEO Analyst) مسئول مستقیم حفظ سلامت سایت است. او باید به بهینه‌سازی سایت از نظر داخلی و خارجی کمک کند، در مورد کلمات کلیدی سایت تحقیق کرده و ارتباطات سایت را زیر نظر بگیرد. تجزیه و تحلیل داده‌های سایت و ترسیم چشم‌انداز موفقیت آن، از دیگر وظایفی تحلیلگر سئو است.

۴. مدیر سئو

مدیر سئو، مهم‌ترین مسئولیت را در حوزه سئو برعهده دارد و به تبع آن بیشترین درآمد را هم خواهد داشت. یک مدیر وظیفه دارد روی فرآیند دیگر اعضای تیم سئو نظارت کند، در صورت لزوم به آن‌ها آموزش‌های لازم را بدهد، استراتژی‌های محتوا را بررسی کند و تصمیم آخر را در موضوعات مهم بگیرد. همچنین مدیر سئو باید با دیگر بخش‌های یک سازمان مثل تیم تولید محتوا و تیم تبلیغات نیز ارتباط برقرار کند.

۵. لینک ساز

بک لینک‌سازی یکی از مهم‌ترین مراحل سئو سایت است. یک متخصص لینک ساز با تمرکز روی بک لینک‌سازی سایت، باعث افزایش ترافیک و هدایت آن‌ها به یک صفحه خاص از سایت می‌شود. وظیفه او ایجاد ارتباط با شبکه‌ای از سایت‌ها و وبلاگ‌های معتبر و حرفه‌ای است که لینک سازی در کنار آن‌ها می‌تواند باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود.
 

 
چقدر طول میکشه تا از نقطه صفر در شغل سئو، به درآمد برسیم؟

گام نخست: مفاهیم اولیه سئو را یاد بگیرید

حوزه کاری سئو کاملاً با نحوه کار موتورهای جستجوگر مرتبط است. بر اساس یک مطالعه، ۹۳ درصد شروع وب‌گردی‌ها با جستجو کردن (در یک موتور جستجو) آغاز می‌شود و رتبه‌بندی جستجو مهم‌تر از هر چیز دیگری برای دیده شدن است. با پیچیدگی روزافزون بهینه‌سازی موتورهای جستجو و اهمیت حیاتی آن برای افزایش ترافیک سایت، کارشناسان سئو در حال تبدیل شدن به عضو مهمی از تیم‌های بازاریابی هستند.

در واقع درک عملکرد موتورهای جستجو و بهبود مهارت‌های شغل سئو اولین لازمه تبدیل شدن به یک سئو کار است. این یعنی شما باید با خزنده‌های موتورهای جستجو آشنا باشید. این خزنده‌ها، ربات‌هایی هستند که با استفاده از کلیدواژه‌ها می‌توانند در مورد کیفیت محتوای و صفحات سایت شما را قضاوت کنند و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. با شناخت هر چه بهتر این خزنده‌ها می‌توانید به شکل مؤثرتری سایت را بهینه‌سازی کنید تا نسبت به رقبا عملکرد بهتری داشته باشید و بتوانید در نتایج اولیه گوگل دیده شوید.

گام دوم: ابزارهای سئو را بشناسید

بسیاری از آگهی‌های شغلی مرتبط با سئو، نیازمند آشنایی با یک یا چند ابزار خاص هستند. یک موتور جستجو مثل گوگل هیچوقت آرام نمی‌شود و همیشه در حال بروزرسانی الگوریتم‌های خودش است تا مرتبط‌ترین نتایج ممکن را به جستجوگران ارائه کند. یک متخصص سئو همواره باید خودش را با این تغییرات وفق داده و مهارت‌های جدیدی را بیاموزد.

سئو (و مهارت‌های مربوط به بازاریابی موتورهای جستجو SEM) چیزی فراتر از پیدا کردن کلمات کلیدی هستند. برای ساخت و بهینه‌سازی محتوا در تمام پلتفرم‌ها (موتورهای جستجوی مختلف، روش‌های جستجو و نوع نمایش حتی در شبکه‌های اجتماهی) به یک رویکرد چند لایه نیاز است که کار زیاد و استراتژی منظمی را می‌طلبد. خوشبختانه ابزارهای خوبی وجود دارد که به شما در تجزیه و تحلیل محتوا کمک می‌کند. شما باید نظارت کند و ببینید که به چه چیزی برای بهبود محتوا نیاز است. گاهی اوقات برخی ابزار می‌توانند کار یک سئوکار را آسان کند و مطمئن شود که تمام تمرکز آن روی خلق محتوای بی‌نقص است.

برخی از این ابزارها در واقع خود پلتفرم‌ها هستند. سیستم‌های SEM مثل گوگل ادز یا مایکروسافت ادورتایزینگ یا کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها محتوای ارگانیک خود را پست می‌کنید. برخی دیگر، ابزارهای تجزیه و تحلیل مثل گوگل آنالیتیکس یا گوگل ترندز هستند که ارتباط نزدیکی با این ابزارها دارند. برای آنکه بتوانید نهایت استفاده را از این ابزار ببرید، باید درک روشنی از نحوه کار موتورهای جستجو و چگونگی تبدیل فرآیند جستجو به نتایج جستجو توسط آن‌ها را بیاموزید. می‌توانید با مفاهیمی مثل خزنده‌های سایت و ایندکسینگ صفحه، بهینه‌سازی در صفحه و توضیحات متا شروع کنید.

در اینجا ابزارهای دیگری برای کمک به کفش بهترین کلیدواژه‌ها مثل Google Analytics ،Google Keyword Planner و Linkio نیز وجود دارد. یک متخصص سئو می‌تواند با استفاده از امکانات این ابزارها فاکتورهای رتبه‌بندی و بک‌لینک‌ها به صفحات سایت خود را بررسی کند و بر اساس جستجوهای جمع‌آوری شده، کلمات کلیدی مرتبط را کشف کند.

گام سوم: پروژه‌هایی را برای افزایش مهارت سئو خود ایجاد کنید

پروژه‌هایی که هنگام تمرین کردن سئو ایجاد می‌کنید، می‌توانند بخشی از رزومه شما محسوب شوند. شما در حین انجام همین کمپین‌های تمرینی است که با پایه و اساس سئو حرفه‌ای آشنا می‌شوید. از آنجا که سوابق، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های شغل سئو کار محسوب می‌شود، مهم است که پروژه‌های مختلفی را برای نمایش به کارفرمایان جمع‌آوری کنید. فراموش نکنید که آمار می‌توانند بهترین ضامن برای شما باشند. آمارهایی را جمع‌آوری کنید که نشان دهنده موفقیت پروژه‌های سئو شما هستند. رشد بازدید از یک صفحه یا بازدیدکنندگان جدید، افزایش مخاطبان موبایل یا جهش رتبه صفحات شما می‌توانند نمونه‌هایی خوبی باشند.

گام چهارم: یک سایت برای نشان دادن مهارت‌های سئو خود ایجاد کند

در گام قبلی شما مجموعه‌ای از پروژه‌ها را جمع‌آوری کرده‌اید که می‌توانند مهارت‌هایتان را نشان دهند. اما اگر می‌خواهید واقعاً نشان دهید که به یک متخصص سئو تبدیل شده‌اید، باید یک سایت برای خود ایجاد کرده و مهارت‌هایتان را در آن به کار ببرید. با این کار شما می‌توانید کسب‌وکارتان را تبلیغ کرده و کارفرمایانی بالقوه را جذب کنید. به جز شما بسیاری از دیگر متخصصان سئو هم همین راه را در پیش گرفته‌اند و برای خود یک وب‌سایت را راه‌اندازی کرده‌اند.

برای آنکه بتوانید سایت خودتان را در میان آن‌ها معرفی کنید، باید فعالیت زیادی انجام دهید. یکی از راه‌های این کار فعالیت در سایت خود و ارتباط با جامعه حرفه سئو از طریق مقاله‌نویسی و انتشار پست‌های مرتبط است. این کار نه تنها پروفایل حرفه‌ای شما را ارتقا می‌دهد، بلکه باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد و به لینک‌سازی مؤثر کمک می‌کند.

بزرگ ترین چالش های شغل سئو چیست؟

در حوزهبررسی سئو سایتچه یک کار محدود انجام دهید و چه شخصا به جزئیات یک فعالیت برای تعداد کمی از مشتریان بپردازید، یا بر روی یک فهرست گسترده از پروژه‌ها به عنوان بخشی از یک سازمان نظارت کنید، چالش‌های ویژه‌ای وجود دارد که در مسیر شغلی سئو به آنها برخورد خواهید کرد. مهم نیست که چقدر ماهر، سازمان‌یافته، و یا کنش گرا هستید، در هر صورت در این حوزه، با موارد زیر برخورد خواهید کرد:

  • مشتریان عصبانی.
  • نقص در وب سایت.
  • کمپین های سئو بدون هویت
  • مسائل داخلی و مشکلات.

اغلب این چالش‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر حل شوند، اما خوب است که بدانید چه چیزی در مسیر شغلی سئو تان وجود دارد. پس چگونه این چالش ها مشترک را کنترل خواهید کرد؟

1.مدیریت پروژه، a.k.a تعادل میان کار مشتری و وظایف

اگر می‌خواهید یک متخصص سئو موفق باشید، باید بسیار سازمان‌یافته عمل کنید. برخی اوقات پیش می آید که بیش از حد بر روی یک مبحث تمرکز می کنید و اینکه به هر چیزی که در طی برنامه ریزی، با کنترل کیفیت به مشتری وعده داده‌اید، ممکن نیست دست پیدا کنید.

برای مقابله با این چالش، داشتن ساختار مدیریتی مناسب، وظیفه شما است. مدیریت مناسب به شما این امکان را می‌دهد که حجم کار را روی منابع خود گسترش دهید و باعث جلوگیری از افت کیفیت شوید. در سئو، یک کمپین موفق به معنای پایان کار نیست؛ بلکه از کار های کوچک و قابل مدیریت در طول زمان تشکیل می شود.

نادیده گرفتن این بخش های کوتاه مثل حسابرسی‌های سریع، بهینه‌سازی سرعت، انتشار محتوای منظم و غیره باعث می شود تا کل کمپین تان به هدفی که دارد، نرسد. شما نمی‌توانید قبل از جلسه بازبینی مشتری همه چیز را تعیین کنید و انتظار داشته باشید که نتایج در نظر گرفته شده، حاصل شود.

چیدمان وظایف قابل انجام بین تیم شما در طی زمان، باعث موفقیت می شود. زمانی که از یک تیم تبدیل به چند تیم مختلف می شوید، باید فرآیندها را مستندسازی کنید، آن‌ها را به طور پیوسته اصلاح کنید، و در ساختار مدیریت پروژه خود ادغام کنید. برای نحوه بهبود جریان کار روزانه و حسابرسی فرآیند ها به طور منظم، وقت بگذارید. بیش از حد به تاکتیک‌های قدیمی تکیه نکنید، چون سرعت تان افت خواهد کرد.

۲. مدیریت انتظارات مشتری

قرار نیست به مشتری با سئو درس بدهید. این موضوع خصوصا زمانی اهمیت پیدا می کند که شما یک مشتری بزرگ و مهم داشته باشید، که احساس می‌کنید باید تحت‌تاثیر قرارش دهید. البته اشتباه نکنید: عدم تحقق انتظارات غیرممکن هرگز مشتری را تحت تأثیر قرار نمی دهد ، بنابراین وعده های خود را در حد واقع بینانه حفظ کنید. آنها را با نتایج تحت تاثیر قرار دهید و نه کلمات!

تماس با یک مشتری بالقوه، یا ارائه پیشنهاد به وی تفاوتی با هم ندارند؛ همیشه باید انتظارات واقع بینانه به آنها ارائه دهید. ممکن است با این روند فروشی هم نداشته باشید ، اما نتیجه ای که به دست می آورید قابل تقدیر است، زیرا شفاف عمل می کنید.

مشتریان تان از این صداقت شما در حوزه سئو  در طولانی‌مدت قدردانی می کنند. بعد از شش ماه شما از نتایج و درخواست مشتریان بیشتر برای کار شگفت زده خواهید شد. علاوه بر تنظیم انتظارات درست هنگامی که بحث به اهداف و انتظارات یک کمپین سئو برسد، یاد می گیرید که انتظارات درستی را برای پروژه تان تنظیم کنید.

یک مشتری با ایمیل، تماس تلفنی و یا پیامک در تمام ساعات روز می تواند با شما ارتباط برقرار کند، و به ندرت به سمت مراجعه حضوری گرایش پیدا می کند. اگر این انتظارات را برآورده کنید، برای کار خود زمان بگذارید، می‌توانید این چالش را با موفقیت مدیریت کنید.
 

۳. بوجود آمدن رتبه‌بندی های غیرمنتظره در حین سئو

شما می‌توانید یک فعالیت موفق را مدیریت کنید، نتایج عالی ایجاد کنید، شاهد افزایش زیاد ترافیک و لذت بردن از یک رابطه آرام با مشتری باشید. اما ممکن است که ناگهان همه آن موفقیت ها فرو ‌بریزد.

گاهی اوقات این علت تکنیکی است، مانند اعمال تغییرات در یک الگوریتم موتور جستجو. شاید این موضوع از تغییر جهت مشتری ناشی شود ( آن‌ها ممکن است مشکلات بودجه‌ای را تجربه کنند). شما باید بتوانید به موقعیت خود در حین انجام کار توجه داشته باشید.

در حوزه جستجو، باید یک پروتکل برای بررسی و نجات افت رتبه‌ها داشته باشید. باید از سمت مشتری، راه حل ‌هایی را شناسایی کنید که می‌توانید از طریق گذار از مشتریان پشتیبانی کرده و ارزش خود را ثابت کنید.

4.به روز ماندن

انتظار برای به روز ماندن در صنعت جست و جو، سئو، به روز رسانی الگوریتم و ویژگی‌های گوگل می‌تواند باعث دشوار شدن روند کارتان شود. به خصوص زمانی که سعی می‌کنید شرکت خود را توسعه دهید، می تواند چالش برانگیز باشد. وقتی که زمان محدود می‌شود، سرمایه‌گذاری برای به روز ماندن کاملا حیاتی می‌شود.

از سرمایه‌گذاری در زمینه ابزار تحقیق کلمه کلیدی جدید، ابزار پیگیری آمار، یا نرم‌افزار هیت مپ نترسید. با تیم خود صحبت کنید و بپرسید که چه منابعی می تواند کارتان را آسان‌تر، کارآمدتر و مفید تر کند.  همیشه یک شبکه از رسانه های اجتماعی جدید، CMS و مطالب مرتبط با حوزه جستجو در دسترس تان وجود دارد و کمک می کند بفهمید که چطور می‌توانید مدیریت خود را توسعه دهید.

۵. تکیه‌بر یک رویکرد منفرد

در حالی که تخصصی بسیار ارزشمند است اما، این یک اشتباه است که بر یک رویکرد خاص تکیه کنید. شما نمی‌توانید تنها یک تاکتیک داشته باشید و انتظار داشته باشید که سئو کردن سایت مورد نظر به خوبی جواب بدهد.

باید از بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) به بهینه‌سازی حضور آنلاین برسید، که این کار نتایج بهتری را برای مشتریان تان ایجاد خواهید کرد. نه تنها وب سایت‌های مشتری بلکه شبکه های اجتماعی مربوط به یک کسب و کار مثل اینستاگرام، یک موتور جستجو برای خودشان دارند. بیش از هر زمان دیگر، بهینه‌سازی برای موفقیت حیاتی است.

6. ارائه یک رویکرد چند خدمتی

سئو با طراحی وب، سفارش تولید محتوا یا نوشتن محتوا، تبلیغات پرداخت‌شده، بازاریابی ایمیلی و مدیریت وب سایت‌های ارتباط جمعی همراه است. ارایه کل این خدمات پشت سر هم منطقی است و به مشتری‌ها اجازه می‌دهد که به راحتی با شما، ارتباط برقرار کنند.

با این حال، اگر خدمات خارج از حوزه تخصص خود را به درخواست مشتری ارائه کنید، نتیجه نخواهید گرفت. اگر مراقب نباشید، در حوزه سئو موفق نمی شوید و مشتریان ناراضی تان، بیش از پیش افزایش خواهند یافت.

به آنچه می‌دانید وفادار بمانید. در حین اینکه بهترین کار ممکن را انجام می‌دهید بر پشتیبانی ایمیل، طراحی بروشور، و مدیریت رویداد ها نیز تمرکز خواهید کرد.

۷. توجه و اولویت بندی معیارهای غیر ضروری، قبل از معامله و فروش

در طول سال‌ها کار، می آموزید که اغلب مشتریان تنها به دو چیز توجه دارند: هدایت و فروش. شما می‌توانید درباره سئو و دنیای شگفت انگیز آن برای آنها توضیحاتی ارائه کنید، آنها را در هر تغییر تکنیکی که در وب سایت شان ایجاد می کنید سهیم کنید، یا وقتی مثلا زمان بارگذاری سایت را در حد یک ثانیه پایین می آورید به آنها اطلاع دهید.

در پایان تنها چیزی که واقعا مهم است نتیجه است. اگر آنها تماسی از سمت مشتری خودشان نداشته باشند، یا فروش شان در طول یک سال پایین برود، مشتری اهمیتی نخواهد داد که نرخ بازتاب سایت ۶ درصد پایین است. بر روی اقداماتی که شامل افزایش فروش است، تمرکز کنید.
 

7. به دست آوردن اعتماد به نفس

ترتیب دادن یک جلسه با مشتری طبیعی است؛ برای اینکه نتایج  به دست آمده را با آنها به اشتراک بگذارید. احتمالا در این جلسه خواهید گفت که: مدیریت سایت به میزان ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده، ترافیک ۵۰۰ درصد بالاتر رفته، رتبه‌بندی‌ها بالاتر از همیشه هستند، و سایت جدیدی که به تازگی راه‌اندازی شده، زیبا به نظر می‌رسد. شما در مورد این نتایج ممکن است اغراق کنید و همین موضوع پیش زمینه ای برای توقف کار خواهد شد.

8. در کنار ارائه نتایج سئو، ارتباط مداوم بسیار مهم است.

هرگز یک مشتری را به طور بدیهی قبول نکنید و هرگز نتیجه، تلاش، و یا دستاوردها را به طور قطع برای وی بیان نکنید. در  ارائه توانایی‌ها و خدمات خود اعتماد به نفس باشید، اما نه تا حدی که مشتری را از دست بدهید. علائمی که نشان دهنده عدم برقراری ارتباط مجدد مشتری با شما (به دلیل اعتماد به نفس کاذب) هستند، شامل تاخیر معمول در پرداخت صورتحساب، و یا فشار غیر معمول می باشند.

۹. شکست ارتباط بین مشتری و متخصص بعد از رسیدن به جایگاه مورد انتظار در سئو

صرف‌نظر از کیفیت کار سئو، معمولا یک چرخه عمر در رابطه بین مشتری و متخصصان سئو وجود دارد. بعد از دو یا سه سال، بسیاری از مشتریان می‌خواهند چیزهای جدید را امتحان کنند و چیزهایی را هم تغییر دهند. گاهی اوقات، حتی از نظر مالی هم انگیزه دارند. حتی اگر کار بزرگی برای آن‌ها انجام داده‌اید، آن‌ها بازهم آماده سرمایه‌گذاری در حوزه دیگری هستند.

آن‌ها بخش سئو را موفقیت آمیز می دانند و آماده پیشروی در این رابطه می باشند. در چنین حالتی می توان گفت که آن‌ها به یک ثبات رسیده اند و نمی دانند باید بعد از این چه انجام دهند!

شما قادر نیستید تا هر مشتری را در جای قبلی اش نگه دارید، اما سعی کنید تا یک رابطه فعال با مشتری داشته باشید. با کمک ابزار های جدید برای بهبود سئو به آنها کمک کنید تا به اهداف کسب‌وکار گسترده‌تری که دارند برسند. در اصل، باید به عنوان یک شریک در موفقیت مستمر دیده شوید.

10. انتخاب ابزار مناسب

هنگام راه‌اندازی یک آژانس تولید محتواو سئو، لازم نیست که یک نرم افزار مناسب CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) و ابزار صورتحساب فاکتوری تهیه کنید. زمانی که کارتان را شروع می کنید و تعداد مشتری کمی دارید، ممکن است فکر کنید که می‌توانید با صورتحساب های خودتان و یا یک CRM به نتیجه برسید. اما به سرعت متوجه می شوید که این موارد کمک کننده نیستند و اگر چیزی در این میان از دست برود، با مشکل مواجه خواهید شد.

باید اجازه دهید که تعداد پایه مشتری هایتان و استخدام کارکنان بیشتر شود تا بازدهی قابل‌اندازه‌گیری به دست آورید. توانایی پی‌گیری تماس‌ها، هدایت، فرصت‌ها، حساب‌ها، و پروژه‌ها در یک مکان متمرکز، مشارکتی بسیار مهم است.

در نهایت با این تدابیر از خودتان برای ایجاد یک ساختار قوی کاری در سئو تشکر خواهید کرد.  اگر چه گزینه‌های خوبی در بازار وجود دارد، اما باید به فکر تهیه پلت فرم مناسب ایمیل، CR، رتبه‌بندی نرم‌افزار / ردیابی نرم‌افزار، ابزارهای تحلیل رقیب / چکرز بک لینک، و صورت‌حساب نویسی باشید. آن‌ها کار شما را آسان‌تر و انعطاف‌پذیری لازم را فراهم می کنند.

۱۱. رسیدگی به مشکلات

از فرایندهای تکمیل شده سئو گرفته تا کوچک‌ترین جزییات در عین توجه و بررسی دقیق ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند. ممکن است بزرگ‌ترین مشتری خود را از دست بدهید. یک رقیب مهاجم پیدا کنید. کارمندان، مشکلات مشتری و غیره هر روز چیز جدیدی را به ارمغان می‌آورد که کارتان را پیچیده تر می کنند. همچون رکود اقتصادی که در آن بودجه‌های مشتری به ناچار محدود می‌شوند و ارزش خدمات بازاریابی آنلاین کم‌تر آشکار می‌شود.

پس با ناملایمات روبه‌رو خواهید شد، که اجتناب‌ناپذیر هستند. سوال این است: آیا شما در مواجهه با این چالش‌ها، رشد کرده یا سقوط خواهید کرد؟ در جواب باید گفت که می بایست خلاق، انعطاف‌پذیر، آماده، و پذیرای تغییرات باشید. شبکه سئو امنی ایجاد کنید تا برای از دست دادن مشتری، از دست دادن پرسنل و یا از دست دادن داده‌ها آماده باشد.

بازار کار شغل سئو در ایران

 

طبق آمار مرکز ثبت دامنه کشوری ایران در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، حدود یک میلیون و 470 هزار سایت در ایران فعال است و احتمالاً هر روز به تعداشان اضافه می‌شود. اگر فقط نصف این سایت‌ها فعالیت مستمر داشته باشند، چه رقابتی برای به دست آوردن بازدیدکننده خواهد بود؟

با توجه به اینکه خیلی از این سایت‌ها می‌خواهند دیده شوند و در نتایج گوگل قرار بگیرند، دیگر لازم نیست بگوییم که چقدر تقاضای کار برای سئوی یک سایت زیاد خواهد بود. برای اینکه مطمئن شوید همین الان یک سایت استخدامی را به دلخواه خودتان باز کنید و عبارت کارشناس سئو را سرچ کنید. ما در اینجا به سایت جابینجا رفتیم و فرصت‌های شغلی سئو در شهر تهران را جستجو کردیم. 8000 فرصت شغلی در رابطه با سئو پیدا شد.

همان‌طور که دیدید، بازار سئو در ایران داغ است و اکثر کسب و کارهای آنلاین به این تخصص نیاز دارند؛ بنابراین اگر به این شغل علاقه دارید، نگران کار پیدا کردن نباشید و فقط روی آموزش و افزایش تخصص خود تمرکز کنید.

 بازار کار و درآمد شغل سئو در ایران و خارج از ایران
 

متخصصین سئو چقدر درآمد دارند؟

طبیعی است که هر متخصص سئو بنا به میزان تجربه و دانش خود، درآمد متفاوتی دارد. اما در این بخش میزان حقوق تقریبی فعالیت در عناوین مختلف شغلی را آورده‌ایم.

1. میزان حقوق متخصص سئو در صورت استخدام

همان طور که گفتیم یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق تخصص سئو، استخدام در یک شرکت به عنوان عضوی از یک تیم سئو است. اینکه میزان حقوق دریافتی چقدر است، کاملا بستگی به شرکتی دارد که در آن فعالیت می‌کنید و البته میزان تخصص شما.  اما به صورت میانگین درآمدی در حدود 7 تا 20 ملیون تومان در ماه خواهید داشت. کسانی که تجربه کمتری دارند بین 7 تا 12 میلیون و افراد با مهارت و تجربه‌های بالاتر 15 تا 30 میلیون نیز درآمد خواهند داشت.

علاوه براین، ممکن است از بیمه پایه و همچنین از مزایایی که منجر به افزایش این میزان درآمدی شود نیز بهره‌مند شوید.

 درآمد شغل سئو

 

2.  میزان درآمد متخصص سئو  فریلنسر

شاید شما به عنوان متخصص سئو بخواهید که پروژه‌هایی به صورت مستقل قبول کنید و اصطلاحاً به صورت فریلنسری فعالیت کنید. چراکه آزادی عمل بیشتری خواهید داشت و هر ساعتی از شبانه‌روز را می توانید به کار مشغول باشید. در این صورت درآمد متخصص سئو کاملاً چیز بستگی به میزان فعالیت شما دارد. هرچقدر بیشتر کار کنید، درآمد بیشتری نیز خواهید داشت.

طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم هزینه هر پروژه سئو در بازه 6 تا 9 میلیون تومان است. اگر فرد بتواند بین 2 تا 4 پروژه را همزمان مدیریت کند، درآمد او ماهانه او حداقل بین 12 تا 18 میلیون تومان خواهد بود.

3. کسب درآمد دلاری با تخصص سئو

این نوع درآمد قطعاً بهتر از سایر روش‌های درآمدی خواهد بود، البته نیاز به تخصص بیشتری نیز دارد. شما در صورت داشتن تخصص کافی در بهبود رتبه سایت در موتور جستجو و تسلط بر زبان انگلیسی می‌توانید با سایت‌های بین‌المللی بسیاری کار کنید. این روش درآمد نیز کاملا وابسته به تعداد پروژه‌هایی است که دارید. بنابراین نمی‌توان بازه قیمتی برای این نوع درنظر گرفت.

اما خب برای اینکه یک میانگین حقوق سئوکاران در خارج از ایران را بدانیم چند سایت را بررسی کردیم. سایت indeed حقوق یک متخصص سئو در آمریکا را به طور میانگین 53 هزار دلار در سال اعلام کرده است.

 درآمد دلاری از شغل سئو
 

جمع‌بندی

با توجه به گرایش طیف گسترده‌ای از تجارت‌ها برای فعالیت در اینترنت و اهمیت پیدا کردن دیجیتال مارکتینگ، رقابت بسیار شدیدی در این حوزه شکل گرفته است. بنابراین برندها برای رشد خود و هر چه بیشتر دیده شدن، نیازمند کمک گرفتن از یک سئو کار یا متخصص SEO هستند که می‌تواند با درکی از وضعیت موتورهای جستجو و رفتارهای جستجوی کاربران، ترافیک بیشتری را به سمت سایت آن‌ها هدایت کند و در نهایت باعث افزایش درآمدزایی برندها شود. همین باعث شده بسیاری از افراد جویای کار با جستجوی عباراتی مثل «شغل سئو کار»، «درآمد سئوکار» و «چگونه سئوکار شویم؟» به دنبال آشنایی هر چه بیشتر با این شغل و نحوه درآمدزایی از آن شوند.

img

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید