داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار بسیج، لاله16، گلبرگ14

راه های ارتباطی

09112272175

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

4 درس که بازاریابان دیجیتال می توانند از نابغه بازاریابی "تیلور سویفت" بگیرند

بلاگ

.

تیلور سویفت یک نام آشنا در دنیای پاپ امروزی است.
سوئیفت علاوه بر استعدادهای باورنکردنی اش در خوانندگی، ترانه سرایی و اجرا، یک نابغه بازاریابی است که از قدرت فناوری های دیجیتال در حال ظهور استقبال می کند. بله، درست خواندید: تیلور سویفت یک نابغه بازاریابی است.


تیلور سویفت به‌عنوان یکی از پرکارترین تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی روی کره زمین، از زمانی که با اولین آلبوم خود در سال 2006، زمانی که تنها 14 سال داشت، به صحنه آمد، یک برند شخصی ایجاد کرد که منجر به تسلط جهانی شد. استعداد موسیقی او در ژانرها و مخاطبان مختلف است و انتشار مجدد آلبومش «اکنون صحبت کن» (نسخه تیلور) در سال 2023 رکورد فروش را شکست . 

در واقع، قدرت او به حدی است که در ژوئیه 2023 طرفدارانش (معروف به سویفتی) در کنسرتی در سیاتل باعث ایجاد یک رویداد بزرگی شدند، در حالی که رسانه‌های جهانی نشان دادند که چگونه میلیون‌ها طرفدار با وجود دشواری خرید بلیط در این کنسرت حضور داشتند. 

در اینجا ما قصد داریم آنچه را که بازاریابان دیجیتال می‌توانند از نبوغ بازاریابی تیلور سویفت بیاموزند، با شما در میان بگذاریم، پس با ما همراه باشید.

1. برای ایجاد و تقویت برند خود آماده باشید

 

یکی از دلایلی که تیلور سوئیفت در طول سال‌ها موفق بوده است، جذابیت جهانی اوست. اما، چگونه تیلور سوئیفت یک برند شخصی ساخته است که  این همه طنین انداز می شود و در مواجهه با تغییرات دائمی فرهنگی و تغییرات صنعتی اینقدر محبوب باقی می ماند؟ 

تیلور سوئیفت یک حلقه بازخورد مداوم بین خود و طرفدارانش ایجاد می کند. تیلور در تمام شبکه‌های مجازی (فیسبوک، توویتر، اینستاگرام و …) ده‌ها میلیون دنبال‌کننده دارد و در پی آن ده‌ها هزار دیدگاه برای هر فعالیت این سلبریتی به سوی صفحات مجازی‌اش روانه می‌شود. برای یک خانم با میلیون‌ها طرفدار چه فرقی می‌کند که بین طرفدارهایش چه اتفاق کوچکی ممکن است رخ دهد؟ 

 اما این ستاره پاپ با همکاری با تیم خود، حس انسانی با شخصیتی را به آمیخته بازاریابی اضافه می کند: از طریق استفاده از بینش های مبتنی بر روند مبتنی بر داده برای ایجاد ترتیبات موسیقی، محتوای ویدیویی و کمپین های رسانه های اجتماعی جذاب که برای بخش های زیادی از مخاطبان جذاب است.

سوئیفت با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر (UCG) به نفع تقویت برند خود، ارتباط نزدیکی با طرفداران خود حفظ می‌کند ، در اینجا سه ​​نمونه قابل توجه از توجه تیلور سوئیفت به طرفدارانش را بیان می کنیم:

  1. تیلور سوئیفت با یک طرفدار در بیمارستان ملاقات می کند و با آنها هاکی بازی می کند تا روحیه آنها را تقویت کند. 
  2. نوشتن چکی به مبلغ 1989 دلار برای کمک به یک طرفدار که با بدهی دانشجویی خود دست و پنجه نرم می کند
  3. دعوت از طرفدارانش برای رقصیدن در ویدیوی بسیار محبوب خود "Shake It Off".
این اقدامات خوب در تعامل معتبر با طرفداران، همراه با این واقعیت که سوئیفت مکرراً در مورد محتوای طرفداران نظر می دهد و آن را به اشتراک می گذارد، یکی از بزرگترین عوامل موفقیت برند ماندگار این سوپراستار است. 

درس اول : به طور منظم با مخاطبان خود در ارتباط باشید و از این تعاملات برای هدایت تصمیمات برندسازی و بازاریابی خود استفاده کنید.
 


2. ارزش گذاری در همکاری ها و مشارکت های مناسب

 
تیلور سویفت در طول دوران فعالیت خود، همکاری های موسیقایی زیادی را انجام داده است که به او کمک کرده است تا با جذب مخاطبانی که قبلاً ناشناخته بودند، خلاقیت خود را پیش ببرد.

مانند مشارکت‌های سنتی برند، همکاری‌های موسیقایی تبلیغاتی متقابل هستند و به هر دو مخاطب این امکان را می‌دهند تا دامنه برند خود را فراتر از ژانر یا پایگاه طرفداران موجود خود گسترش دهند.
تیلور سوییفت در شبکه‌های اجتماعی طرفدارانی دارد. کیتی پری (Katy Perry) هم همینطور. این دو علاوه بر اینکه در دنیای موسیقی با یکدیگر همکاری دارند، در فضای مجازی نیز تعاملاتی بر قرار می‌کنند. نه تنها تعاملات عادی، بلکه گاهی مکالماتی ایجاد می‌کنند که طرفداران هر یک را برای دنبال کردن خود تهییج و کنجکاو می‌کنند. توویتر در بین دیگر سوشال مدیاها برای تعاملات بین کاربری مناسب‌تر است.

این دو در موارد مختلف به یکدیگر در وایرال کردن کمپین‌ها و در واقع به افزایش محبوبیت برند دیگری کمک می‌کنند.
درس دوم : برای باقی ماندن در صحنه رقابت، به گسترش دامنه برند خود ادامه دهید، روی ترکیبی از مشارکت های مرتبط سرمایه گذاری کنید و با مخاطبانی که قبلاً کشف نشده بودند تعامل کنید. 


 

3. داستان سرایی برای هر کمپین بازاریابی موفقی، حیاتی است.

 
تیلور سوئیفت با استفاده از محتوای موسیقی خود به عنوان نیروی محرکه در پشت هر کمپین بازاریابی، اغلب اطلاعاتی را بر اساس الهام از آهنگ‌های خاص به اشتراک می‌گذارد تا در رسانه‌های اجتماعی سر و صدا ایجاد کند.
با استفاده از این رویکرد برای تبلیغ آلبوم «نیمه‌شب»، سویفت به TikTok رفته تا خلاقیت به خرج دهد و از یک نوع بازی شبیه لوتو استفاده کند تا آهنگی را به‌طور تصادفی انتخاب و عنوان آن را اعلام کند تا قبل از انتشار آلبوم مقداری از انتظارات را برآورده کند.

برای تکمیل مجموعه اعلام آهنگ به سبک یکنوع بازی شبیه لوتو، این ستاره نکاتی را در مورد آلبوم از طریق اینستاگرام خود منتشر کرد که در ابتدا به " داستان های 13 شب بی خوابی پراکنده در زندگی من " اشاره کرد. با تکیه بر روایت شخصی قوی آلبوم با محتوای خلاقانه، رکوردها را شکست و به عنوان یکی از پربازبیننده ترین آلبوم‌های Spotify در تمام دوران ظاهر شد.

4 درس که بازاریابان دیجیتال می توانند از نابغه بازاریابی "تیلور سویفت" بگیرند


درس سوم: با توجه به این که امروزه مشتری تنها بر اساس ویژگی و مزایای محصول و خدمات تصمیم به خرید نمی گیرد، استفاده از قصه گویی و داستان سرایی برای فروش، یک استراتژی موثر است که به ما کمک می کند تا مشتری را به سمت خود بیاوریم و فروش بیشتری انجام دهیم.

4. از فناوری های نوظهور برای تغییر و بهبود تلاش های خود استقبال کنید

 
تیلور سویفت و تیمش علاوه بر تکامل موسیقی و زیبایی‌شناسی برندش، از قدرت فناوری‌های نوظهور برای مرتبط ماندن و در عین حال برتری در رقابت استقبال می‌کنند.

تیلور سوئیفت برای هواداران خود اهمیت ویژه ای قائل است و در عین حال تجربه‌های استثنایی را برای طرفدارانش خلق می‌کند - نوعی که باعث وفاداری مادام‌العمر طرفداران و همچنین رشد مداوم برند می‌شود.

به عنوان مثال، این ستاره اغلب طرفداران را به مچ بندهای LED مجهز می کند و در طول نمایش های خود از نرم افزار تشخیص چهره استفاده می کند. تیم سوئیفت همچنین هنگام فروش بلیت‌های کنسرت از قیمت‌گذاری پویا استفاده می‌کند تا با توجه به تقاضاهای بازار ، فروش ثابتی داشته باشد. این خلاقیت‌های بسیار پر سر و صدا گواهی بر قدرت مطلق قدرت بازاریابی این ستاره است.
درس چهارم : نگه داشتن انگشت خود به خوبی و به طور واقعی بر روی نبض خود برای موفقیت مداوم بازاریابی بسیار مهم است. با استقبال از روندهای نوظهور و همچنین فناوری ها، خود را یک قدم جلوتر از رقبا جلوتر خواهید برد.
 

img

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید