داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار بسیج، لاله16، گلبرگ14

راه های ارتباطی

09112272175

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

چرا یک وب سایت نیازمند یک قالب است؟

بلاگ
چرا یک وب سایت نیازمند یک قالب است؟
27 بهمن ۱۴۰۲

قالب وب سایت یا Theme یا Template، به زبان ساده همان ظاهر سایت است که کاربر با آن مواجه می‌شود که حکم همان دکوراسیون را در واقعیت ایفا می‌کند. قالب‌ها ترکیبی از المان‌های مختلف اعم از رنگ، تصاویر، نوشته‌ها، ستون‌ها و… هستند که وظیفه‌شان انتقال مطالب موجود در وب سایت به شکلی ساده‌ و جذاب‌تر است. اما چرا یک وب سایت نیازمند یک قالب است؟ مگر نمی‌شود از قالب‌های پیش‌فرض وردپرس استفاده کرد؟ پاسخ قطعا خیر است! چرا که قالب‌های پیش‌فرض بسیار ابتدایی هستند و امکانات زیادی در اختیار شما نمی‌گذارند. در ادامه این مقاله پاسخ‌های جامع‌تری به این پرسش که چرا نیازمند یک قالب وب سایت هستیمخواهیم داد پس با ما همراه باشید..

چرا به طراحی سایت نیاز داریم؟<

پیشنهاد می کنیم حتماً این مطلب رو بخونید

چرا نیازمند یک قالب وب سایت هستیم؟

همانطور که گفتیم، پس از نصب و راه اندازی وب سایت ، یک قالب پیش‌فرض بسیار ساده و خالی بر روی آن وجود دارد. فضایی که در این قالب‌‌ها مشاهده می‌کنیم، یک فضای خالی، کسل کننده و بدون جذابیت است که ظاهر وب سایت شما را شبیه به بیابانی بی آب و علف نشان می‌دهد! و به بیان دیگر هیچ جذابیت بصری برای بازدیدکنندگان وجود ندارد که بخواهند در سایت شما جست و جو کنند.

پس برای حفظ کاربران وب سایت خود و جذب بازدیدکنندگان دیگر برای ارائه خدمات، فروش محصولات و… باید قالبی با ظاهری جذاب و مناسب تهیه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا کاربری که وارد سایت شما شده است را از سردرگمی ناشی از بهم ریختگی‌ نجات دهید. همچنین به دلیل طیف گسترده‌ای از افراد که از سایت شما بازدید می‌کنند و سلایق و علایق گوناگونی دارند، انتخاب قالبی که همه‌ی آن‌ها را راضی نگه دارد نیاز به هوش و ذکاوت خاصی خواهد داشت.

رنگ‌ها حرف می‌زنند!

پس اینکه نوع قالب خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب رنگ است! بدون شک رنگ در انتخاب قالب نقش مهمی را ایفا می‌کند، چرا که هر یک از رنگ‌ها معنا و ویژگی خاصی را به ذهن متابدر می‌سازند و هارمونی خاصی را ایجاد می‌کنند. در واقع انتخاب رنگ مناسب با نوع کسب و کار و حوزه فعالیت شما بسیار موثر است. این کار برای شما برند سازی می‌کند و تاثیرات روانی بسزایی در بازدیدکنندگان از وب سایت شما ایجاد می‌کند.

چه نوع وب سایتی می‌خواهید؟

اولین قدم برای انتخاب قالب این است که حوزه فعالیت خود را مشخص کنید و هدف از ایجاد یک وب سایت را در نظر داشته باشید. در واقع باید زمینه‌هایی که در آن قصد ارائه خدمات یا فروش محصول و یا هر کسب و کار اینترنتی را دارید معین کنید تا قالب وب سایت خود را بر آن اساس بنا کنید.

به عنوان مثال اگر شما قصد ایجاد یک سایت خبری برای انتشار اخبار روز ایران و جهان را داشته باشید باید از قالب‌هایی مختص به این حوزه استفاده کنید. یا اگر یک کلینک زیبایی دارید و می‌خواهید با وب سایت آن را مطرح کنید، نیازمند یک قالب شرکتی (پزشکی) هستید. در حقیقت این نوع فعالیت شماست که قالب وب سایت شما را مشخص می‌کند. قابلیت‌های هر قالب در موضوعات مختلف با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان از یک قالب وب سایت فروشگاهی، توقع کارایی یک قالب آموزشگاهی را داشت!

چند نوع قالب سایت داریم؟

در کل قالب سایت را می ‌توان به دو دسته تقسیم کرد. یعنی شما می توانید از دو روش برای پیاده سازی قالب سایت کمک بگیرید:

  1. قالب سایت اختصاصی: راه اول این است که با ایده و نظر خود مشاور، طراح و متخصصی را برای طراحی ۰ تا ۱۰۰ وب سایتتان در نظر بگیرید.
  2. قالب سایت آماده: روش دوم این است که از قالب‌های آماده کمک بگیرید. وب سایت‌های بسیاری هستند که این قاب‌ها را ارائه می دهند و تنها کافی ست با یک کلیک آنها را دانلود نمایید.

ناگفته نماند که این قالب‌ها به طور معمول به شکل html هستند یا در قالب یکی از سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، دروپال، جوملا و… می باشند.

البته سیستم‌های مدیریت محتوا با یکدیگر متفاوت هستند پس در ابتدا باید در مورد آنها تحقیقات کنید و سپس مناسب‌ترین آن‌ها را برای کسب و کارتان را برگزینید.
 

چند نکته مهم که باید قبل از انتخاب یا طراحی قالب سایت رایگان یا ارزان در نظر بگیرید:

 ‏پشتیبانی از زبان فارسی

این ویژگی به معنی این است که قالب به خوبی بتواند از محتوای فارسی پشتیبانی نموده و راست چین باشد.

سرعت قالب

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکات در مورد یک سایت پر بازدید، سرعت آن سایت است. پس باید در زمان انتخاب قالب سایت یا طراحی وب سایت ، سرعت آن قالب را در نظر بگیرید. این یک نکته حیاتی است که می تواند به جذب کاربر کمک کندو بنابراین باید قالبی سریع و ساده انتخاب نمایید تا سرعت لود آن زیاد نباشد.

ریسپانسیو بودن

یکی از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت در هر سایت موفق، ریسپانسیو بودن آن است. در حقیقت اگر سایتی این ویژگی را نداشته باشد ممکن است کاربران زیادی را از دست بدهد چراکه همه کاربران از طریق لپ تاپ و کامپیوتر به اینترنت وارد نمی شوند و برخی از کاربران با تبلت و گوشی جستجوهای روزمره خود را انجام می دهند. بنابراین ممکن است مخاطبان زیادی را از این راه جذب کنید پس نباید این نکته را دست کم بگیرید.

سئو فرندلی

همانطور که می دانید سئو و بهینه سازی سایت از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین روش‌ها برای کسب رتبه بهتر و دیده شدن در فضای اینترنتی است. در نتیجه باید دقت داشته باشید که قالب وب‌سایت شما باید امکان سئو شدن داشته باشد.

نصب آسان

در واقع قالبی کاربرپسند است که راه اندازی بسیار ساده‌ای داشته باشد و هر کاربری با هر میزان دانشی به راحتی بتواند آن را نصب کند.

قالب‌های بسیاری در فضای اینترنتی و سایت‌ها وجود دارند اما باید به این نکته توجه کنید که سایت مورد نظر شما بهتر است دارای امکان شخصی سازی باشد تا بعدها بتوانید آن را مطابق سلیقه شخصی خود و متناسب با کسب و کارتان طراحی کنید.

گاهی شرکت های طراحی قالب سایت با ایجاد یک چایلد تم، تغییرات را ابتدا در این قالب ذخیره سازی می کنند که در صورت آپدیت قالب اصلی، بروز خطرات احتمالی انجام نشود. باید با نصب  و اجرای چایلد تم آشنایی کامل داشته باشید.

سازگاری با صفحه سازها

اگر قصد دارید یک وب سایت حرفه‌ای و کاربر پسند داشته باشید، باید حتماً از صفحه سازها برای مدیریت و تغییر ظاهر سایت کمک بگیرید. در نتیجه باید قالبی را انتخاب کنید که با صفحه سازهایی مانند المنتور سازگاری داشته باشد.

ظاهر مرتبط با کسب و کار

سعی کنید به دنبال قالبی باشید که علاوه بر زیبایی، متناسب کسب و کارتان باشد تا کاربران بتوانند با عناصر و رنگ‌های آن ارتباط برقرار نمایند.

به روز رسانی مداوم

قالب‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوای بسیاری در بازار و وبسایت‌ها وجود دارند اما همه آنها قابلیت ارائه به روز رسانی‌های جدید را ندارند. از همین رو می‌ توان گفت شما از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب می مانید، پس بهتر است به دنبال سیستم مدیریت محتوا و قالبی باشید که همواره در حال به روز رسانی باشد.

معایب قالب رایگان

شاید در ابتدا از این موضوع خوشنود باشید که توانسته‌اید بدون صرف هیچ هزینه‌ای صاحب یک قالب سایت رایگان بشوید اما ماجرا به همین جا ختم نمی ‌شود چراکه قالب‌های رایگان ممکن است خطرات و هزینه‌های نهفته‌ای را به دنبال داشته باشند که فکرش را هم نمی کنید!

در واقع شاید در ابتدای کار شما یک قالب رایگان را دریافت نمایید اما پس از مدتی در می یابید که این قالب دارای ضعف‌ها و مشکلاتی است که باید با افزودن و خریدن افزونه‌ها آنها را پر کنید.

جمع‌بندی

در انتها این شما هستید که باید با توجه به نیاز و بودجه طراحی قالب سایت خود را انجام دهید. پس ابتدا این مقاله را با دقت مطالعه نموده و سپس اقدام به تهیه قالب مورد نظرتان نمایید.

هم چنین می توانید با مشاهده بخش نمونه کارها، از میان  وب سایت های طراحی شده، قالب آماده خود را انتخاب کنید و یا جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش طراحی قالب از طریق پشتیبانی آنلاین  با کارشناسان موبوکلیک در ارتباط باشید و اقدام به سفارش سایت خود کنید.

img

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید