داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار بسیج، لاله16، گلبرگ14

راه های ارتباطی

09112272175

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

ناگفته‌های کسب درآمد از آپارات

بلاگ
ناگفته‌های کسب درآمد از آپارات
25 شهريور ۱۴۰۰

همین الان که شما دارید این مقاله را می‌خوانید، یک عده دارند از ویدئوهایشان در آپارات، پول درمی‌آورند. آره درست خواندید...همین آپارات خودمون. حالا ما و شما در این مقاله قرار است باهم یاد بگیریم که چرا فعالیت در آپارات مهم است؟ راه و روش درآمدزایی از آپارات چگونه است؟ این پلتفرم واقعاً به کسانی که در آن ویدئو منتشر می‌کنند پول می‌دهد یا نه؟.

آپارات واقعاً کجاست و چرا باید در آن حضور داشته باشیم؟

وبسایت آپارات یک پلتفرم است که کاربران می‌توانند در آن ویدئوهای خود را منتشر کنند. شما می‌توانید در آپارات یک کانال شخصی داشته باشید و یا برای کسب‌وکارتان در این پلتفرم یک کانال راه‌‌اندازی کنید و از مخاطبان/مشتریان خود بخواهید در آپارات هم شما را دنبال کنند.

2 دلیل قانع‌کننده برای حضور در آپارات

اگر هنوز هم دو دل هستید و نمی‌دانید که فعالیت در آپارات منفعتی برای شما دارد یا نه، نگاهی به دو دلیل زیر بیاندازید:

اول؛ رسانه بیشتر = فروش بیشتر

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در کسب‌وکار خود به آن توجه کنید، حضور پررنگ در رسانه‌های آنلاین است. درست مثل حضور در اینستاگرام، توئیتر، یوتیوب، اپلیکیشن‌های پادکست و غیره
تصور کنید یک عده زیادی از مخاطب وجود دارند که همینطور منتظرند یک نفر مثل شما به آن پلتفرم بیاید تا او را دنبال کنند.

توجه کنید که رفته رفته، وقتی فعالیت‌تان در یک رسانه (مثل آپارات) بیشتر شود، مخاطب‌هایتان هم افزیش پیدا می‌کنند. در این صورت چه کانال شخصی باشید و چه برای کسب‌وکارتان کانال زده باشید، می‌توانید اعتماد افراد بیشتری را به خود جلب کنید و حتی محصول هم معرفی کنید.

دوم؛ درآمدزایی از آپارات

اما دلیلی که جذابیت آپارات را برای ما چند برابر می‌کند، همین کسب در آمد از آن است. تصور کنید، ویدئو آپلود کنید و پول بگیرید. البته که این وب‌سایت هم دقیقاً مثل یویتوب، مراحل و قوانین خاص خودش را دارد، که در ادامه با آن‌ها یکی کی آشنا می‌شویم.

چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم؟

می‌رسیم به سوالی که مطمئنناً از ابتدای مقاله حسابی ذهن‌تان را مشغول کرده است. خب همه کم و بیش می‌دانند که اگر در یوتیوب فعالیت کنند و بازدید بالایی بگیرند، پول خوبی نصیب‌شان می‌شود، اما مشکلی که وجود دارد آن است که ما کاربران ایرانی، نمیتوانیم حساب بین‌المللی داشته باشیم و از امکانات یوتیوب استفاده کنیم.

اما اگر ویدئوهای شما طوری است که می‌تواید آن‌ها را در یک پلتفرم ایرانی (با قوانین ایرانی) منتشر کنید و درآمد داشته  باشید، چرا که نه؟ در ادامه تمام مراحل آن را برایتان توضیح می‌دهیم.

قدم اول؛ عضویت در آپارات

همه ما به راحتی می‌توانیم وارد وبسایت آپارات شویم و یک حساب کاربری باز کنیم. فقط کافی است روی گزینه «ایجاد حساب کاربری» کلیک کنید و با شماره تلفن خود، عضو این وب‌سایت شوید. (البته دقت کنید که آپارات، اپلیکیشن هم دارد و می‌توانید همۀ این کارها را در اپلیکییشن هم انجام دهید.)

سپس می‌توانید به قول خودش، «شریک آپارات شوید» و درآمدزایی کنید.

اما به همین راحتی‌ها هم نیست، اول باید چند نکته را باهم مرور کنیم. برای مثال، باید بدانید که سیستم درآمدزایی آپارات، فقط برای یک دستۀ مشخص است که با نام «تولیدکننده محتوا» شناخته می‌شوند. در ادامه ویژگی‌های این دسته را باهم بررسی می‌کنیم.

تولیدکننده محتوا در آپارات کیست؟

کسی که صفر تا صد ویدئو را خودش ساخته و تولید کرده‌ است. حالا اگر شما یک کانال کسب‌وکار هستید یا به صورت فردی فعالیت می‌کنید، باید محتوای ویدیوتان ساخت خودتان باشد و از جایی کپی نشده باشد. این موضوع آنقدر جدی است که حتی اگر ساعت‌ها روی ویرایش و تدوین ویدیویی که برای خودتان نیست، زمان بگذارید، باز هم در این دسته قرار نمی‌گیرید.
طراحی سایت موبوکلیک

نکته!!!

  • گیمیرها در صورتی در این دسته قرار می‌گیرند که از وب‌کم استفاده کنند.
  • کسانی که روی ویدیوها صداگذاری می‌کنند یا ویدیویی را دوبله می‌کنند، در این دسته قرار نمی‌گیرند.
  • اضافه کردن زیرنویس به ویدیوها هم تولید محتوا محسوب نمی‌شود.

دسته دیگری هم هستند که به آن‌ها بازنشرکننده ویدیو می‌گویند که آن‌ها صرفاً ویدیوهای دیگران را با ادیت مختصری بازنشر می‌کنند. قبلاً این افراد هم حدود 10 درصد سود حاصل از تبلیغات موفق را دریافت می‌کردند، اما فعلاً خبری از کسب درآمد نیست.
اصلاً دیگر به عنوان بازنشرکننده نمی‌توانید در سیستم درآمدزایی آپارات عضو شوید. کانال‌هایی هم که در حال حاضر به عنوان بازنشرکننده فعالیت می‌کنند، اگر یک بار تخلف کنند، دیگر راه بازگشتی ندارند.

پس فعلاً امید کسب درآمد فقط از راه تولید محتوا است؛  تولید محتوای ویدیویی شاید کار سختی به نظر برسد اما نکته‌ها و ترفندهای زیادی هم وجود دارد که کار شما راحت می‌کند. در صفحه «آموزش تولید محتوای ویدیویی» می‌توانید همه آن‌ها را رایگان یاد بگیرید و حرفه‌ای شوید.

قدم دوم؛ فعالیت در آپارات

برایش شروع فعالیت در آپارات، باید یادتان بیاندازیم که قرار نیست فیلم سینمایی بسازید! کیفیت مهم است اما مطمئناً اگر محتوای خوبی داشته باشید و حرف جدیدی بزنید، دیگر لازم نیست مثل اسپیلبرگ از جلوه‌های ویژه استفاده کنید.

شما می‌توانید موبایل خود را بردارید، به یک لوکیشن پر نور بروید و از خودتان فیلم بگیرید. به همین سادگی! در آخر هم می‌توانید با اپلیکیشن‌های مختلف ادیت ویدیو مثل Video.Guru، YouCut و ... روی آن‌ها یک ادیت جذاب بزنید و منتشرشان کنید.
طراحی سایت موبوکلیک
فعالیت در آپارات، اگر در راستای تبلیغ کسب‌وکارتان باشد، نوعی بازاریابی ویدیویی هم هست.

قدم سوم؛ درخواست عضویت کسب درآمد

بعد از آن که برای شراکت با آپارات :) اقدام می‌کنید، این سایت، کانال شما را از دو جهت مورد بررسی قرار می‌دهد:

اول، این که باید حداقل 200 دنبال کننده داشته باشید و دوم این که، در سه ماه گذشته، مخاطب‌های شما باید در مجموع 3 هزار ساعت ویدیو‌های شما را دیده ‌باشند. اگر هنوز به این دو تارگت نرسیده‌اید، مزایای کسب درآمد از آپارات، فعلاً شامل حال‌تان نخواهد شد و باید به قدم دوم، یعنی «فعالیت در آپارات» برگردید.

اما اگر تعداد دنبال‌کننده‌گان کافی است و میزان بازدیدتان به سه هزار ساعت رسیده، باید به وب‌سایت آپارات بروید (www.aparat.com  ) و بعد از ورود به حساب کاربری خود، مراحل زیر را دنبال کنید.

اول باید در وب‌سایت آپارات، وارد منو سمت راست صفحه شوید و از قسمت پایینی منو، گزینه «درآمدزایی» را انتخاب کنید.
طراحی سایت موبوکلیک
صفحه‌ای که باز می‌شود، صفحۀ این‌کام (income) یا درآمدزایی از آپارات است. در این صفحه روی گزینه «درخواست عضویت» کلیک کنید.
طراحی سایت موبوکلیک
سپس در صفحه زیر باید روی باکس «تولیدکننده محتوا هستم» کلیک ‌کنید، تا آپارات کانال شما را بررسی کند.
طراحی سایت موبوکلیک
همانطور که می‌بینید، آپارات اول باید بسنجد که تعداد دنبال کننده‌ها و مجموع ساعات بازدید شما به حد کافی رسیده است یا نه.
طراحی سایت موبوکلیک

همانطور که می‌بینید آپارات این کانال را هنوز برای مشارکت و کسب درآمد، قبول ندارد. پس باید بیشتر تلاش  کند تا به مرحله بعدی برود.
راه دیگرش هم این است که از یک طریقی میزان بازدید ویدیوهایتان را افزایش دهید. قدم بعدی را با دقت بخوانید.

قدم چهارم؛ افزایش بازدید

افزایش بازدید ویدیو به عوامل مختلفی بستگی دارد که بخشی از این عوامل دست خود ما است.
برای مثال، انتخاب عکس کاور مناسب برای ویدیو، انتخاب عنوان جذاب، استفاده از هشتگ‌های مرتبط و انتخاب دسته‌بندی مناسب. این لیست موضوعاتی بود که دست خود ما است و با تمرکز روی آن‌ها می‌توانیم تا یک جایی به افزایش بازدید خود کمک کنیم.

نکات افزایش بازدید در آپارات

همه چیز به بعد از انتشار ویدیو برمی‌گردد. یعنی بعد از آن که ویدیویی منتشر کردید که (حداقل) از نظر خودتان ایده‌آل بود، آن را در بقیه شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌تان هم پروموت کنید.
طراحی سایت موبوکلیک

برای مثال اگر محصولی رابه صورت آنلاین می‌فروشید، می‌توانید نحوه استفاده از آن را به صورت ویدیویی به مشتری‌هایتان توضیح دهید و آن را در آپارات بارگذاری کنید.

اگر در اینستاگرام فعال هستید، می‌توانید گزیده‌ای از ویدیو‌های آپارات خود را در اینستاگرام منتشر کنید و فالوئرهایتان را برای دیدن ادامه ویدیو به آپارات بفرستید.

افزایش بازدید، تبلیغات در آپارات

آپارات راه دومی را هم جلوی پای شما می‌گذارد. یعنی سرویس افزایش بازدید آپارات. با کمک این سرویس می‌توانید ویدیوهای خود را به افراد بیشتری نشان دهید و کمی به درآمدزایی نزدیکتر شوید.

البته به گفتۀ خود آپارات، این سرویس برای دسته‌های زیر به شدت جواب داده است.
طراحی سایت موبوکلیک
برای استفاده از سرویس افزایش بازدید، باید به قسمت «ویدیوهای من» در پروفایل خود بروید، سپس ویدیویی که می‌خواهید را انتخاب کنید و در آخر روی دکمه «افزایش بازدید» بزنید.
طراحی سایت موبوکلیک
در این مرحله وارد صفحه زیر می‌شوید که باید در آن، ویژگی‌های بسته مورد نطرتان را انتخاب کنید. (نوع بسته افزایش بازدید، تاریخ شروع تبلیغ، انتخاب موضوع و کلیدواژه، دسته بندی موضوعی و برچسب‌ها)
طراحی سایت موبوکلیک

سپس دکمه «ثبت و ادامه» را کلیک کنید و به مرحله بعد بروید.

در این مرحله جذاب، آپارات 3 ویژگی افزایش بازدید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

1)  می‌توانید در آخر ویدیوهایتان یک call to action بگذارید، یعنی از مخاطب بخواهید که یک کاری را انجام دهد. (مثلاً کانال آپارات شما را دنبال کند، به وب‌سایت‌تان برود و ...)

2) می‌توانید هر لینکی که می‌خواهید را در طول پخش ویدیو روی آن اضافه کنید. (یعنی مخاطب می‌تواند از لحظه شروع ویدیو روی لینک سایت شما کلیک کند)

3) می‌توانید برای ویدیو خود، یک عکس شاخص آپلود کنید که تبلیغ‌تان جذاب‌تر شود.

در آخر هم که باید هزینه تبلیغات خود را پرداخت کنید و منتظر نتیجه بمانید. از این روش افزایش بازدید حتی بعد از درآمدزایی از آپارات هم می‌توانید استفاده کنید.

بعد از آن که بازدیدهایتان به اندازه کافی رسید، می‌توانید برای آپارات درخواست عضویت بفرستید و شروع به درآمدزایی کنید.

میزان درآمد از آپارات بر چه اساسی است؟

جواب این سوال را بهتر است از زبان خود آپارات بشنویم. به عکس زیر نگاه کنید:
طراحی سایت موبوکلیک

همانطور که خود آپارات می‌گوید، درآمدزایی شما از آپارات به میزان موفقیت تبلیغاتی که در حین ویدیوتان پخش می‌شود بستگی دارد.
یعنی اگر یک نفر ویدیو شما را باز کند و تبلیغاتی که در ویدیو پخش می‌شود را حداقل 4 ثانیه ببیند، آپارات به شما پول می‌دهد. اما چقدر؟

سود حاصل از نمایش تبلیغ به صورت نصف – نصف بین شما و آپارات تقسیم می‌شود. البته آپارات ادعا می‌کند که ممکن است بیشتر از نصف هم به شما بدهد!

آپارات به ازای هر بازدید چقدر می دهد؟

درآمد از آپارات کاملاً به صورت سیستمی تعیین می‌شود و هر چه به آخر ماه نزدیک‌تر می‌شویم، رقم درآمدتان بالاتر می‌رود.

البته به یک سری عامل هم بستگی دارد:

- نوع محتوای کانال
- نوع و قیمت تبلیغات نمایش داده شده روی محتوای کانال
- نرخ نمایش موفق تبلیغات در کانال
- و ...

در حال حاضر، میانگین درآمد برای تولیدکنندگان:
به ازای هر هزازبازدید،  بین 7 تا 15 هزار تومان است.

میانگین درآمد برای بازنشرکنندگان:
به ازای هر هزازبازدید،  بین 300 تا 10 هزار تومان است. (که خیلی هم مهم نیست، چون دیگر نمی‌توانید تحت این عنوان در آپارات فعالیت داشته باشید)

درامد از استریم اپارات

سیستم استریم یا «پخش زنده» آپارات، یک پلتفرم رایگان برای گیمرها و برگزارکننده‌های وبینار محسوب می‌شود. کار با سرویس استریم آپارات بسیار ساده است، و تنها با چند کلیک می‌توانید وارد دنیای جذاب پخش زنده شوید. از ویژگی‌های دیگر این سرویس می‌توانیم نکات زیر را برایتان نام ببریم:

  • هنگام لایو استریم، می‌توانید در بخش کامت‌ها تبادل نظر کنید.
  • می‌توانید برای پخش زنده خود در آپارات، بلیط بفروشید. در این صورت فقط افرادی به استریم شما دسترسی دارند که برای آن بلیط خریده باشند.
  • امکان پخش، با کیفیت HD در این سرویس وجود دارد و مخاطب می‌تواند طبق سرعت اینترنت خود، ویدیو شما را مشاهده کند.
  • آپارات آمار دقیق بینندگان‌تان را به شما گزارش می‌دهد. حتی بعد از تمام شدن استریم، می‌توانید ببینید که بینندگان روی هم رفته چند دقیقه در استریم شما حضور داشته‌اند.
آمار بازدید؛ جذاب‌ترین ویژگی آپارات

یکی از دلایلی که ما را عاشق دنیای آنلاین کرده، همین قابل تحلیل بودن آن است.
اگر در آپارات فعالیت می‌کنید، به پروفایل خود بروید و سپس وارد گزینه «آمار بازدید» شوید. در آن صفحه که مشابه‌اش را در عکس زیر می‌بینید، آپارات به شما آمار بازدید، تعداد دنبال‌کننده‌ها و ساعت نمایش را به صورت نموداری نشان می‌دهد.
با تحلیل این آمار و ارقام می‌توانید بفهمید که مخاطب‌ها با کدام ویدیو شما بیشتر ارتباط برقرار کرده‌اند یا برعکس، از کدام سبک ویدیوهای شما اصلاً خوششان نیامده است.
در نتیجه می‌توانید محتوای بهتری تولید کرده و سریع‌تر رشد کنید.
طراحی سایت موبوکلیک
اما یادتان نرود که اگر قوانین کسب درآمد از آپارات را ندانید، حتی یک ریال هم گیرتان نمی‌آید.

قوانین کسب درآمد از آپارات

آپارات برای سیستم درآمدزایی خود قوانین ساده و منطقی‌ای گذاشته است، برای مثال:

  • اگر شما خود را به عنوان تولیدکننده محتوا به آپارات معرفی کرده‌اید، دیگر نباید ویدیو شخص یا کانال دیگری را بازنشر کنید. وگرنه باید با سیستم درآمدزایی به کل خداحافظی کنید.
  • نباید برای ویدیوهای خود عکس بی‌ربط بگذارید. یعنی اگر آپارات بفهمد که صرفاً برای جلب توجه عکسی گذاشتید و به محتوای داخل ویدیوتان ربطی ندارد، دیگر نمی‌توانید خودتان برای ویدیوهایتان عکس انتخاب کنید.
  • تیتر بی‌ربط هم ننویسید. عاقبت خوشی ندارد...در کل سعی نکنید مخاطب را گول بزنید!
  • در مقابل مطمئن باشید گول زدن خود آپارات هم اصلاً به نفع‌تان نیست. مثلاً اگر بخواهید از روش نامعقولی میزان بازدید‌هایتان را بالا ببرید، خیلی راحت حذف‌تان می‌کند و همه تلاش‌هایتان به باد می‌رود.
  • یک سری قوانین هم هستند که در نگاه اول بدیهی به نظر می‌رسند. مثل رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران، رعایت حق نشر دیگران و ... البته بد نیست بدانید که اگر خلاف این قوانین عمل کنید، آپارات هیچ مسئولیتی را قبول نمی‌کند.

این هم از قوانین آپارات، یادتان باشد که همبشه با رعایت قوانین به جاهای بهتری می‌رسید.

دیگر شما هم می‌توانید از آپارات کسب درآمد کنید

ما سعی کردیم در این مقاله زیر و بم کسب درآمد از آپارات را قدم به قدم به شما آموزش دهیم. یادگرفتیم که چطور باید بازدید ویدیوهایمان را در آپارات بالا ببریم و دقیقاً فهمیدیم که قرار است در آخر چقدر پول گیرمان بیاید. حالا نوبت شماست که ایده پردازی کنید و کانال خودتان را در آپارات راه‌اندازی کنید.

img

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید