داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار بسیج، لاله16، گلبرگ14

راه های ارتباطی

09112272175

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی + ابزارهای کاربردی

بلاگ

تولید محتوا با هوش مصنوعی به جنبه خلاقانه همه ما کمک می‌کند و به ما امکان می‌دهد موضوعات وبلاگ فوق‌العاده‌ای داشته باشیم و محتوایی عالی بنویسیم. در حالی که جنبه خلاقانه می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، جنبه علمی آن بسیار پیچیده‌تر است. علاوه بر این، تولید محتوا یک فرآیند بزرگ است که به زمان، تلاش و ورودی زیادی نیاز دارد. .

حالا اگر راهی وجود داشته باشد که بتوانید همچنان از بخش سرگرم‌کننده آن لذت ببرید و از تولید محتوای روزانه خسته نشوید، عالی نیست؟

در واقع، به لطف سازندگان محتوای هوش مصنوعی، این امر امکان‌پذیر است. استفاده از هوش مصنوعی در کنار تلاش‌های معمول تولید محتوا می‌تواند به افزایش میزان خروجی کار‌تان کمک کند، بدون این‌که بر کیفیت چیزی که ارائه می‌دهید تأثیر بگذارد. در ادامه همه جنبه‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
تولید محتوای خلاقانه با هوش مصنوعی چیست؟

اساساً تولید محتوا با هوش مصنوعی به این معنی است که نرم‌افزار محتوا را برای شما ایجاد می‌کند. می‌تواند پست‌های یک سایت فروشگاه آنلاین یا رسانه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی، صفحات فرود یا لندینگ پیج، ایمیل‌ها، فهرست‌های محصولات و هر چیزی را بنویسد. حتی امکان تولید محتوای صوتی و تصویری نیز وجود دارد.

ابزارهای مورد بحث، مهارت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. برخی می‌توانند با کلیک یک دکمه پست‌های وبلاگ را به صورت انبوه تولید کنند، در حالی‌که برخی دیگر در انتخاب موضوع ایمیل که در باز شدن آن تاثیر بسیاری دارند، عالی هستند. 

تولید محتوا به کمک هوش مصنوعی چگونه کار می‌کند؟

ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی، محتوا را از هیچ جایی تولید نمی‌کنند. آن‌ها به اعلان‌ها نیاز دارند و اینجاست که عنصر انسانی وارد می‌شود. افراد می‌توانند توضیحات، ایده‌های مربوط به لحن صدا و هر عنصر کلیدی را که می‌خواهند قبل از اینکه ابزار هوش مصنوعی محتوا تولید کند (که اغلب در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد) را وارد کنند.

این ابزارها با استفاده از مدل‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) و تولید زبان طبیعی (NLG) کار می‌کنند که ساختار ژنتیکی زبان انسان را یاد می‌گیرند تا نسخه‌های خود را ایجاد کنند که به نظر می‌رسد توسط یک شخص واقعی نوشته شده‌اند.

زمانی‌که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، می‌توانید درخواستی مانند چند کلمه کلیدی، شرح کوتاهی از کسب‌وکار یا موضوع خود را برای ابزار کار با آن و هر اطلاعات مهم دیگری که مرتبط هستند وارد کنید. سپس هوش مصنوعی از این اطلاعات به همراه سایر داده‌هایی که به آن‌ها دسترسی دارد استفاده می‌کند تا محتوایی که دقیقاً مطابق با آن‌چه شما می‌خواهید است را ایجاد کند.

هرچه بیش‌تر از این ابزار استفاده کنید، هوش مصنوعی دانش بیشتری دریافت می‌کند و هر بار دقیق‌تر می‌شود. به‌ویژه اگر به آن بگویید در مورد خلاقیت‌هایش چه فکری می‌کنید و چه کاری را دوست ندارید.

علاوه بر نوشتن محتوا برای شما، ابزارهای محتوای هوش مصنوعی همچنین می‌توانند به شما ایده بدهند تا در مورد چه چیزی بنویسید و چگونه آن را بنویسید. این به ویژه در صورتی مفید است که در تلاش برای ارائه ایده‌های محتوایی هستید یا نمی‌دانید در آینده چه چیزی بنویسید.

هنگامی‌که ابزارهای هوش مصنوعی ایده‌های موضوعی را ارائه کردند، ابزارها می‌توانند طرح‌های پیشنهادی و اطلاعات مرتبط را ارائه دهند، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که همه چیز را درج کرده‌اید. ابزارها این کار را از طریق استراتژی‌های NLP انجام می‌دهند، جایی که آن‌ها در میان میلیاردها مقاله دیگر در مورد یک موضوع می‌خزند و حوزه‌هایی را که تحت پوشش هستند و شکاف‌های گمشده را آشکار می‌کنند.

این به شما کمک می‌کند تا به طور مداوم محتوایی بهتر و جامع‌تر از رقبای خود ایجاد کنید و تضمین می‌کند که تمام اطلاعات مورد نیاز مخاطبان خود را ارائه می‌دهید که باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می‌شود.

آیا هوش مصنوعی تولید محتوای انسانی را در اختیار خواهد گرفت؟

سوالی که شاید ذهن شما را هم درگیر کرده باشد، به طور خلاصه پاسخ آن منفی است. بعید است که ربات‌ها در هر تلاشی که ذاتاً خلاقانه است جایگزین انسان‌ها شوند و تولید محتوا یک کار خلاقانه است، به خصوص اگر جنبه علمی و متمرکز بر معیارهای آن را از بین ببرید.

بنابراین، در حالی‌که ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است رایج‌تر شوند، آن‌ها به سادگی راهی برای افزایش تولید محتوا هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که بازاریابان و برندها محتوایی را منتشر می‌کنند که بالاترین کیفیت ممکن را دارد. وقتی تازه کار تولید محتوا با هوش مصنوعی را شروع کنید، احتمال زیادی وجود دارد که محتوا به لمس انسانی نیاز داشته باشد، چه از طریق ویرایش یا قالب بندی. ممکن است لازم باشد بسته به پلتفرمی که استفاده می‌کنید، محتوا را بهینه‌سازی کنید. حتی زمانی که ابزار هوش مصنوعی به خواسته‌ها و نیازهای شما مسلط می‌شود، احتمالاً همچنان مجبور خواهید بود هر از چند گاهی محتوا را تغییر دهید تا همان‌طور که می‌خواهید به نظر برسد.

فناوری هوش مصنوعی برای چه نوع محتوایی بهتر کار می‌کند؟ 

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی انواع مختلفی دارد. در حال حاضر، فناوری هوش مصنوعی در تولید محتوای نوشتاری مانند پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، فهرست‌های محصولات، ایمیل‌ها، موضوعات، عنوان مقاله و موارد دیگر مهارت بیشتری دارد.

با این حال با محبوبیت فزاینده‌ای که ابزارهای هوش مصنوعی پیدا کرده‌اند، حرکتی به سمت ایجاد و اتوماسیون ویدئو و صدا صورت گرفته است. شانس خوبی وجود دارد که شاهد ظهور ابزارهای هوش مصنوعی بیشتری باشیم که صرفاً بر این نوع محتوا تمرکز می‌کنند. اما در حال حاضر، محتوای نوشتاری ایجاد شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

استفاده از chatgpt برای تولید محتوای خلاقانه

ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است که توسط Open AI توسعه یافته است. ربات چت دارای یک مدل مبتنی بر زبان است که توسعه‌دهنده آن را برای تعامل انسانی به صورت مکالمه تنظیم می‌کند. به طور موثر این یک ربات چت شبیه‌سازی شده است که در درجه اول برای خدمات مشتری طراحی شده. اگرچه مردم از آن برای مقاصد مختلف دیگر نیز استفاده می‌کنند. 

Chat GPT  با جمع‌آوری داده‌ها از اینترنت نوشته شده توسط افراد و استفاده از پیش‌بینی‌های محاسباتی برای پاسخ به سؤالات و سؤالات وارد شده توسط کاربر کار می‌کند. پاسخ‌هایی که ایجاد می‌کند توسط درخواست‌های متنی و اطلاعات ایجاد می‌شود، که از آن‌ها چت بات درباره موضوعات مختلف و نحوه بحث در مورد آن‌ها بیشتر می‌آموزد.

اما، این در حال تغییر است. OpenAI رسما اعلام کرده است که ChatGPT ارتقا خواهد یافت. این شرکت هوش مصنوعی قرار است زیرساخت GPT-4 را در ربات هوش مصنوعی قرار دهد و این کار به شما امکان می‌دهد با استفاده از متن و تصاویر با ChatGPT ارتباط برقرار کنید.

ویژگی اصلی ChatGPT ایجاد پاسخ‌هایی است که انسان‌ها در یک جعبه متن ارائه می‌دهند. بنابراین، برای چت بات‌ها، مکالمات سیستم هوش مصنوعی و دستیاران مجازی مناسب است. 

با این حال، همچنین می‌تواند پاسخ‌های طبیعی به سؤالات را با لحن محاوره‌ای بدهد و می‌تواند شعر، داستان و موارد دیگر نیز تولید کند. علاوه بر این، می‌تواند موارد زیر را نیز انجام دهد:

  • کد نویسی
  • نوشتن مقاله یا پست وبلاگ
  • ترجمه
  • اشکال‌زدایی
  • نوشتن داستان و شعر

برای این‌که هوش مصنوعی یکی از این خواسته‌ها را انجام دهد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستور را در ربات چت تایپ کنید.

معرفی 15 ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی

1.    جاسپر

یکی از ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی جاسپر است. جاسپر ابزار ایجاد محتوای هوش مصنوعی همه‌جانبه است. با مجموعه‌ای از الگوها که می‌تواند به شما کمک کند همه چیز را ایجاد کنید، از موضوع ایمیل، لیست املاک، توضیحات محصول، سرفصل‌ها، و پست‌های طولانی وبلاگ گرفته تا اسکریپت‌های ویدئویی و بایوس شخصی، می‌توانید به سرعت محتوای با کیفیت بالا تولید کنید. همچنین شما می‌توانید تصاویر سفارشی را با مولد هنر هوش مصنوعی Jasper ایجاد کنید. ویژگی Boss Mode این هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا 5 برابر سریع‌تر محتوا ایجاد کنید.

2.HubSpot 

ابزار استراتژی محتوای HubSpot از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای کشف ایده‌های محتوای اصلی و موضوعاتی استفاده می‌کند که احتمالاً در بین مخاطبان شما و در SERPها عملکرد خوبی دارند. این کار را با اسکن میلیون‌ها پست در موضوعات مشابه قبل از پیشنهاد خوشه‌های موضوعی انجام می‌دهد که به شما در رتبه‌بندی و برجسته شدن در میان رقبا کمک می‌کند. قبل از اینکه هر چیزی را پیشنهاد کند، تحقیقات رقابتی انجام می‌دهد تا مطمئن شود موضوعاتی که پیشنهاد می‌کند ارزشمند هستند و هرگونه حدس و گمان و شک را که ممکن است داشته باشید برطرف می‌کند.

3.    Frase

هنگامی‌که یک موضوع محتوا یا کلمه کلیدی پیدا کردید، دانستن این‌که از کجا شروع کنید دشوار است. برای سازندگان محتوا، خیره شدن به یک صفحه خالی هرگز سرگرم کننده نیست.Frase  با استفاده از یادگیری ماشینی برای ایجاد خلاصه‌های کلی بر اساس محتوای مشابه در سراسر وب کار می‌کند. علاوه بر گردآوری یک طرح کلی با استفاده از سوالات واقعی که جستجوگران پرسیده‌اند، کلمات کلیدی و زیرعنوان‌هایی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید در سرتاسر محتوا از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که مطلب شما رتبه خوبی پیدا می‌کند. 

4.    Grammarly

یکی از ابزارهای ویرایش و تصحیح تولید محتوا با هوش مصنوعی گرامرلی است که اغلب برای متن‌های انگلیسی استفاده می‌شود. نوشتن اغلب اصل تولید محتوا است، اما محتوای شما باید خوانا و جذاب باشد. Grammarly از فناوری هوش مصنوعی برای پیشنهاد عبارات بهتر استفاده می‌کند، دستور زبان شما را بررسی می‌کند و اساساً مطمئن می‌شود که محتوای شما جذاب و در دسترس افراد مناسب است.

5.    Synthesia

در حالی که بیش‌تر ابزارهای هوش مصنوعی محتوا بر محتوای متنی تمرکز می‌کنند، Synthesia  یکی از اولین ابزارهایی است که صرفاً بر ایجاد محتوای ویدیویی متمرکز است. این دانش عمومی است که ایجاد یک ویدیو می‌تواند زمان‌بر باشد، اما می‌تواند ده برابر نتیجه دهد زیرا یکی از جذاب‌ترین اشکال محتوا است. Synthesia با استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد یک ویدیو یا صداگذاری مبتنی بر آواتار کار می‌کند تا با اسکریپتی که قبلاً نوشته‌اید مطابقت داشته باشد.

با این ابزار می‌توانید ویدیوهای خود را با موسیقی، تصاویر و همپوشانی متن ارتقا دهید تا آنها را جذاب‌تر کنید.

6.    MarketMuse

یکی از سخت‌ترین بخش‌های تولید محتوا، ارائه ایده‌های مناسب است. بازاریابی محتوا شامل بخش‌های متحرک زیادی است و برای موفقیت، باید محتوای مناسب را در زمان مناسب ایجاد کنید. MarketMuse از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا عبارات جستجویی را که باید آنها را هدف قرار دهید و همچنین دسته‌های موضوعی را برای تمرکز روی آنها آشکار می‌کند. 

این به شما یک نقطه شروع عالی با تمرکز بر سئو می‌دهد که می‌توانید از آن برای ایجاد یک محتوای جامع و مرتبط استفاده کنید.

7. Deep Dream

از یک الگوریتم یادگیری عمیق برای تولید تصاویر منحصر به فرد و انتزاعی بر اساس ورودی های کاربر استفاده می‌کند.

8.Adobe Sensei 

شامل طیف وسیعی از ویژگی‌ها برای ایجاد و ویرایش تصاویر و فیلم‌ها، از جمله تشخیص اشیا، تجزیه و تحلیل صحنه، و حذف خودکار پس زمینه است.

9.Pebblely 

یکی از راه‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی این ابزار است. این ابزار از هوش مصنوعی برای تبدیل تصاویر محصول به چندین دارایی بازاریابی استفاده می‌کند. این یک راه عالی برای غلبه بر مانع سرمایه‌گذاری در عکاسی محصول است و کمک می‌کند تا تصاویر محصول خود را با کانال‌های اجتماعی مختلف برای انتشار آسان تطبیق دهید.

10.Lumen5 

این ابزار می‌تواند از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل یک متن خاص و تولید یک ویدیوی مربوطه با تصاویر و موسیقی همراه با آن استفاده کند.

11.DALL-E 

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تولید تصویر، DALL-E است که از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر بر اساس ورودی متن استفاده می‌کند.

12. Canva

 این ابزار شامل یک ادغام است که به شما امکان می‌دهد رشته‌ای از متن را وارد کنید تا تصویر منحصر به‌فردی بدست آورید که می‌تواند در بازاریابی شما استفاده شود.

13. Language translation

برخی از نمونه‌های ابزارهای هوش مصنوعی که می‌توانند به ترجمه کمک کنند عبارتند از DeepL که از ترجمه ماشینی برای ترجمه دقیق متون از یک زبان به زبان دیگر استفاده می‌کند، و Google Translate که می‌تواند ترجمه متن و گفتار به زبان های مختلف را انجام دهد.

14. Audio description

یکی دیگر از راه‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی این ابزار است. هوش مصنوعی می‌تواند برای ایجاد توضیحات صوتی از محتوای بصری، مانند فیلم‌ها و تصاویر، برای افرادی که نابینا هستند یا دارای دید ضعیف هستند استفاده شود. VEED از هوش مصنوعی برای تولید خودکار توضیحات صوتی محتوای بصری استفاده می‌کند.

15. Captioning

با این ابزار می‌توانید به طور خودکار برای محتوای صوتی و تصویری با استفاده از هوش مصنوعی زیرنویس ایجاد کنید تا برای افراد ناشنوا یا کم شنوا بهتر در دسترس باشد. ابزار هوش مصنوعی، فناوری‌های همگام‌سازی خودکار (AST) از یادگیری ماشینی برای تولید خودکار زیرنویس‌ها برای محتوای صوتی و تصویری استفاده می‌کند.

تولید محتوا با هوش مصنوعی چه مزایایی دارد؟

دلایل زیادی برای تولید محتوا به سبک هوش مصنوعی وجود دارد. به عنوان مثال، می تواند یک همراه عالی در فرآیند تولید محتوای شما باشد. این بهترین راه برای افزایش تلاش شما و اطمینان از ایجاد محتوایی است که با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود و در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد.

ابزارهای مختلف موجود به شما در جنبه‌های مختلف تولید محتوا، از ایده‌پردازی گرفته تا انتخاب کلمات کلیدی و نوشتن محتوا از ابتدا کمک می‌کنند. البته هنوز نیاز به یک عنصر انسانی وجود دارد و شما باید هر قطعه را خودتان ویرایش کنید و تغییر دهید. اما می‌تواند به طور چشمگیری روند شما را افزایش داده و سرعت بخشد.

 

در پایان و بعد از خواندن این مقاله، اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت و ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از فروشگاه ساز دیدومارکت است. شما علاوه بر داشتن یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید سفارشات خود را با هزینه ثابت و مبلغی بسیار کمتر از حالت معمول ارسال کنید.

img

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید