داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار بسیج، لاله16، گلبرگ14

راه های ارتباطی

09112272175

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

برای طراحی سایت از کجا باید شروع کرد؟

بلاگ
برای طراحی سایت از کجا باید شروع کرد؟
22 مرداد ۱۴۰۲

برای تبدیل شدن به یک طراح وب، باید هم مهارت فنی لازم برای ساخت وب سایت های کاربردی و هم توانایی هنری و حساسیت طراحی را برای ایجاد تجربه ای که کاربران دوستش داشته باشند، داشته باشید. اگر هم جنبه خلاقانه و هم جنبه فنی دارید، رشته طراحی وب برای شما مناسب است. .

چگونه در پنج مرحله یک طراح وب شوید

  1. تئوری طراحی وب را بیاموزید
  2. ابزارهای کلیدی طراحی وب را یاد بگیرید
  3. روی پروژه های خود کار کنید تا مهارت های طراحی وب خود را توسعه دهید
  4. یک نمونه کار برای نمایش کارهای طراحی وب خود ایجاد کنید
  5. برای مشاغل مربوط به طراحی وب درخواست دهید

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

تئوری طراحی وب را بیاموزید


اولین قدم برای تبدیل شدن به یک طراح وب، یادگیری تئوری طراحی وب استاصول اساسی برای ایجاد وب سایت های خوب وجود دارد، از جمله تجربه کاربر، ساختار و تئوری رنگ.
روش های مختلفی برای یادگیری تئوری طراحی وب وجود داردیکی از روش‌های محبوب، شرکت در یک دوره طراحی وب یا بوت کمپ کدنویسی (یا یک بوت کمپ طراحی UX یا توسعه وب مرتبط) استبوت کمپ های طراحی وب، برنامه های آموزشی کوتاه، فشرده و همه جانبه ای هستند که می توانند افراد تازه وارد را به فناوری و طراحی ببرد و آنها را در حدود 12 هفته مطالعه تمام وقت به طراحان وب آما
ده برای کار تبدیل کند (بیشتر بوت کمپ ها دوره های پاره وقت نیز ارائه می دهند، اما تکمیل آنها بیشتر طول می کشد.)
همچنین تعداد زیادی آموزش جالب در مورد تئوری طراحی وب در یوتیوب موجود استو اگر می‌خواهید قبل از شرکت در دوره طولانی‌تر مطمئن شوید طراحی وب برای شما مناسب است، می‌توانید در دوره‌های رایگان در پلتفرم‌هایی مانند Coursera یا DesignContest ثبت‌نام کنید.
با این حال، توجه به این نکته مهم است که در حالی که طراحان گرافیک یا نقش‌های طراحی می‌توانند تقریباً به طور انحصاری بر ایجاد تصاویر متقاعدکننده تمرکز کنند، طراحان وب باید ایده‌های طراحی خود را با انواع دغدغه‌های تکنولوژیک متعادل کنندو یادگیری تئوری طراحی وب با مطالعه سایر اشکال یادگیری نظری متفاوت است زیرا زمینه طراحی وب به طور مداوم در حال تغییر استبه همین دلیل است که یک طراح وب خوب متعهد به یادگیری مداوم و ارتقاء مهارت خواهد بود.

ابزارهای کلیدی طراحی وب را یاد بگیرید


قبل از اینکه بتوانید به عنوان یک طراح وب شروع به کار کنید، باید مجموعه ای از ابزارهای طراحی وب را یاد بگیریدبا گذشت زمان، نرم افزارها و ابزارهای بهتر و قوی تری برای طراحی وب ساخته و منتشر شد و در نتیجه طراحان وب هرگز در موقعیت بهتری برای ایجاد وب سایت های زیبا و کاربردی نبودند.
اگر می خواهید یک طراح وب باشید، توصیه می کنیم ابزارهای زیر را یاد بگیرید:

وردپرس

رهبر قدیمی تمام مهارت های طراحی وب هیچ یک از محبوبیت خود را از دست نداده استوردپرس 27 درصد از تمام وب سایت های اینترنت را در اختیار دارد و 76 درصد از سهم بازار خیره کننده CMS در سراسر جهان را در اختیار داردوردپرس دارای بیش از 1000 تم و افزونه داخلی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی وب‌سایت‌ها را بسازید، ویرایش کنید، سفارشی کنید، بهبود دهید و بهینه کنید.

InVision Studio

اگرچه وردپرس هنوز هم به طور کلی محبوب ترین است، استودیو InVision توسط بسیاری از طراحان وب به دلیل مجموعه ای از ویژگی ها و نمونه سازی سریع، بهترین ابزار کلی برای طراحی یک وب سایت استبا حرکات و فعل و انفعالاتی مانند کلیک کردن، کشیدن انگشت و شناور کردن، می‌توانید انتقال‌ها و انیمیشن‌های سفارشی ایجاد کنید.

فتوشاپ

طراحان وب باید قادر به ایجاد تصاویر چشم نواز و خلاق باشند – به همین دلیل فتوشاپ بدون شک مهم ترین مجموعه Adobe برای طراحان وب استمجموعه بی حد و حصر از گزینه های رنگی و شیب های مختلف آن هر آنچه را که برای کنار هم قرار دادن الگوها و چاپ های خیره کننده نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

دریم ویور

یکی دیگر از بخش‌های مجموعه Adobe که طراحان وب باید با آن آشنا شوند، Dreamweaver به شما امکان می‌دهد مستقیماً طراحی وب‌سایت خود را کدنویسی کنید، حتی اگر یک حرفه‌ای برنامه‌نویسی نباشیدقالب‌های طراحی آماده و سایر ابزارها به‌ویژه برای تازه‌واردانی که هنوز می‌خواهند یک طراحی جذاب و واکنش‌گرا کنار هم قرار دهند، مفید هستند.

طرح

Sketch که به طور معمول برای طراحی های رابط کاربری استفاده می شود، یک ابزار ضروری برای ایجاد رابط ها و نمونه سازی استوقتی با طرح‌ها و گرافیک‌های برداری کار می‌کنید، Sketch می‌تواند زندگی را بسیار آسان‌تر کند.

طراح وب گوگل

Google Web Designer به شما قدرت می‌دهد تا محتوای HTML5 جذاب و خیره‌کننده بسازید. Google Web Designer به شما اجازه می دهد تا از انیمیشن و عناصر تعاملی استفاده کنید و به طور یکپارچه با سایر محصولات Google از جمله Google Ads و Google Drive ادغام شود تا به دید خلاق خود زندگی کنید.

روی پروژه های خود کار کنید تا مهارت های طراحی وب خود را توسعه دهید


اکنون که کمربند ابزار طراحی وب خود را آماده کرده اید، آماده شروع ساخت وب سایت هستیدهمانطور که می روید، احتمالاً مهارت های زیادی را به دست خواهید آورد که ممکن است انتظارش را نداشته باشیدبرخی از این ها مهارت های فنی یا مهارت های "سخت" هستند، مانند برنامه نویسی در HTML، CSS یا حتی جاوا اسکریپتبهترین راه برای تقویت این مهارت ها فقط شروع است – هر چه سایت های بیشتری بسازید، بهتر خواهید بود.
همچنین تعدادی از مهارت های طراحی تجربه کاربری وجود دارد که برای طراحان وب مفید استطراحان وب صفحاتی را که کاربران با آنها تعامل دارند برنامه ریزی می کنند - و با درک خوب طراحی کاربر محور و طراحی واکنش گرا می توانند بسیار موفق تر باشند.
همانطور که سایت ها را می سازید، سعی کنید همانطور که یک کاربر ممکن است با آنها تعامل داشته باشیدنقاط درد یا مسائل ناوبری کجا هستند؟ چگونه می توان سایت را بهبود بخشید و آیا برای کاربران و ملاحظات بهینه سازی موتورهای جستجو به اندازه کافی سریع بارگذاری می شود؟ اکنون شما در ذهنیت یک طراح UX هستید، و این برای طراحی محصولات وب واقعاً محکم خواهد بود.

طراحی سایت وردپرسی

یک نمونه کار برای نمایش کار طراحی وب خود ایجاد کنید


یک نمونه کار عالی که استعداد شما را برای طراحی وب به نمایش می گذارد، بهترین ابزار شما هنگام درخواست شغل به عنوان طراح وب است.
مهم است که نمونه کارها شما متنوع باشدهمچنین باید مختصر باشد - فقط طرح هایی که به آنها افتخار می کنید، و نه با وب سایت هایی که مطابق استاندارد نیستندبا این حال، باید نشان دهید که انواع مختلفی از سایت‌ها را با زیبایی‌های کاملاً متفاوت طراحی کرده‌ایدهنگامی که در حال مصاحبه هستید، نمونه کارها را سفارشی کنید تا کارهایی را که متناسب با ظاهر و احساس شرکت است به نمایش بگذارید.
برای داشتن یک نمونه کار خوب، باید بدانید که چه چیزی شما را به عنوان یک طراح وب خاص می کندکاری را انتخاب کنید که بر آن نقاط قوت تأکید کندهمچنین، ارائه خود نمونه کارها را در نظر بگیرید. UI و UX آن باید هر دو عالی باشند.
در نهایت، کارفرمایان دوست دارند ببینند که چگونه این وب سایت های زیبا را جمع آوری می کنیدبسیاری از طراحان وب دوست دارند در واقع از متن برای نشان دادن روند فکر و مشکلی که شما در تلاش برای حل آن با پروژه هستید استفاده کننداین همچنین نشان می‌دهد که شما می‌دانید چگونه ارتباط برقرار کنید - یک مهارت نرم عالی برای یک طراح وب.
 

برای مشاغل مربوط به طراحی وب درخواست دهید


نقش های زیادی در زمینه طراحی وب وجود داردفردی با مهارت های طراحی وب و ترکیب مناسبی از تحصیلات و تجربه در نهایت می تواند برای هر یک از مشاغل زیر واجد شرایط باشد:
  • طراح وب
  • توسعه دهنده وب فرانت اند
  • طراح Front-End
  • طراح UX/UI
  • مدیر تولید
  • طراح بصری
  • طراح تعامل
  • توسعه دهنده موبایل
اگر تازه وارد یک بوت کمپ یا سایر برنامه های آموزشی شده اید، احتمالاً به دنبال مشاغل سطح ابتدایی در این زمینه ها خواهید بودبا این حال، اگر تجربه قبلی در فناوری دارید - حتی اگر در طراحی وب نبود - در واقع ممکن است برای موقعیت‌های با درآمد بالاتر واجد شرایط باشیدو حتماً به فراتر از دره سیلیکون نگاه کنید: شهرهایی مانند بوستون، شیکاگو و نیویورک با کمبود استعدادهای فنی روبرو هستند، بنابراین فرصت در همه جا وجود دارد.
همچنین می توانید سعی کنید رزومه و نمونه کار خود را در اختیار یک استخدام کننده قرار دهیداگر تصمیم به شرکت در یک بوت کمپ داشتید، اکثر آنها خدمات شغلی مانند آمادگی برای مصاحبه و کمک به رزومه/کارنامه را ارائه می دهند، منابعی که قطعاً اگر در جستجوی کار هستید باید از آنها استفاده کنید.

انواع مختلف طراحان وب چیست؟


سه نوع مختلف از طراحان وب با سه ترتیب کاری بسیار متفاوت وجود دارد: طراحان وب آزاد، طراحان وب آژانس، و طراحان وب داخلی.

طراحان وب آزاد

طراحان وب فریلنسر اساساً خوداشتغال هستند، به این معنی که باید بین مدیریت و بازاریابی کسب و کار خود تعادل برقرار کنند و در عین حال کار طراحی را که قرار است ایجاد کنند را تکمیل کنند.
بنابراین باید در نظر بگیرید که آیا آزادی انتخاب پروژه های خود ارزش زمان و تلاش لازم برای راه اندازی کسب و کار و یافتن مشتریان را دارد یا خیر.

طراحان وب آژانس

کار کردن در یک آژانس به شما امنیت و اطمینانی در مورد حقوقتان می دهد، اما پس از آن بیشتر یا حتی تمام کنترلی را که قبلاً بر روی پروژه ها و مشتریانی که باید در اختیار داشتید، تسلیم کنید.
شرکت‌ها ممکن است در صنایع یا جایگاه‌های خاصی تخصص داشته باشند، که ممکن است بر میزان علاقه شما به کار در یک شرکت نیز تأثیر بگذارد.

طراحان وب داخلی

طراحان وب داخلی معمولاً روی یک وب سایت یا چند وب سایت برای یک شرکت کار می کنندطراحان وب داخلی همچنین ممکن است مسئول یک ویژگی خاص یا بخش خاصی از یک وب سایت بزرگتر باشند - به عنوان مثال، ممکن است شخصی منحصراً روی پیشنهادات تلفن همراه یک شرکت کار کند.
طراحان وب داخلی تنها افرادی هستند که نیازی به نگرانی در مورد رضایت مشتریان ندارند، اگرچه مطمئناً سایت های آنها سهامداران زیادی خواهد داشتاز جنبه منفی، آنها همان تنوعی را که سایر طراحان از آن لذت می برند، ندارند.

چگونه می توانم یک طراح وب فریلنسری شوم؟


برای تبدیل شدن به یک طراح وب آزاد، باید مهارت های لازم را به دست آورید، نمونه کارها را جمع آوری کنید و شروع به ایجاد پایگاه مشتری خود کنید.
یک طراح وب آزاد بودن مزایای زیادی دارد: کنترل خلاقانه، برنامه زمانی منعطف، و دستمزدی که حد بالایی نداردگفته می شود، کار آسانی نیست: کار به عنوان یک فریلنسر مستلزم نظم، فداکاری و سخت کوشی استاما با آموزش صحیح، می توان به سرعت به یک حرفه در طراحی وب سایت آزاد دست یافت.
بسیاری از طراحان وب دارای نوعی تحصیلات رسمی در این زمینه هستند، خواه مدرک دانشگاهی یا دانشگاهی یا دیپلم در هنرهای زیبا یا طراحی گرافیک باشد، یا در عوض شرکت در یک دوره آموزشی یا گواهینامه را انتخاب کنندبه طور معمول، این آموزش شامل تئوری طراحی، طراحی وب سایت، طراحی واکنش گرا، و تحقیقات کاربر، و همچنین جنبه فنی شغل طراح وب، از جمله برنامه های خاص، ابزارها و سایر شایستگی هایی است که یک طراح وب مدرن برای پیشرفت به آن نیاز دارد.
برخی از طراحان وب ترجیح می دهند ابتدا در یک شرکت یا آژانس کار کنند و قبل از اینکه خوداشتغالی را امتحان کنند، نمونه کارها و شبکه های ارتباطی خود را ایجاد کننداگر چند سال فرصت دارید تا مشتریان خود را ایجاد کنید، مهارت‌های خود را با نرم‌افزار طراحی بهبود ببخشید و پول را کنار بگذارید تا در نهایت کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، به شما کمک می‌کندبا قبول پروژه‌های جانبی از آن مشاغل اصلی، آنها تقریباً به تدریج به طراحان وب آزاد تبدیل می‌شوند تا زمانی که احساس کنند یک پایگاه مشتری قابل توجهی دارند که می‌توانند خودشان کار کنند.
هیچ وقت برای شروع برنامه ریزی تجاری زود نیستیک فریلنسر باید وب سایت خود را داشته باشد که واکنش گرا، از نظر زیبایی، حرفه ای و عاری از خطاهای کد یا کپی باشدبه وب سایتی فکر کنید که هم برای اهداف بازاریابی وجود دارد و هم برای اینکه مشتریان فعلی بتوانند نحوه تماس با شما را پیدا کننددر نظر داشته باشید که رزومه و نمونه کار خود را نیز در آنجا ارسال کنید.
اگر تازه شروع کرده اید، بسیاری از طراحان وب خدمات خود را به صورت رایگان به گروه های داوطلب یا خیریه ارائه می دهنددر طول این مدت، بعید است که اولین مشاغل آزاد شما درآمد بالایی داشته باشندچند سال تجربه و شهرت برای کیفیت ایجاد کنید و می توانید هزینه های بسیار بیشتری را بپردازید.

آیا طراحان وب مورد تقاضا هستند؟


همانطور که بیشتر و بیشتر واضح شده است که طراحی و قابلیت استفاده از پیشنهادات وب یک شرکت برای نتیجه نهایی آن کاملاً حیاتی است، تقاضا برای طراحان وب با استعداد در هر صنعتی با سرعتی شدید در حال افزایش است.
در نتیجه، هیچ کمبود شغلی برای طراحان وب ماهر وجود ندارد - طبق BLS، پیش‌بینی می‌شود که استخدام توسعه‌دهندگان وب از سال 2018 تا 2028 13 درصد رشد کند که بسیار سریع‌تر از میانگین پنج درصد برای همه مشاغل پیشی می‌گیرد.
طراحان وب که می توانند کدنویسی کنند در یک کلاس جداگانه هستند – به خصوص اگر کمی دانش یا حتی درک اولیه از قسمت پشتیبان داشته باشندیک طراح وب که راه خود را در مورد زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت، SQL و Python بلد باشد، واقعاً از این بسته متمایز خواهد شد و همچنین حقوق بسیار بالاتری دریافت خواهد کردبه همین دلیل است که بسیاری از طراحان وب شاغل در بوت کمپ های توسعه وب شرکت می کنند تا مجموعه مهارت های خود را تکمیل کنند.
مهارت های UX (تجربه کاربر) نیز برای یک طراح وب بسیار ارزشمند استتسلط بر اصول طراحی UX، تحقیق و استراتژی طراحی، طراحی واکنش‌گرا، تحقیقات کاربر، طراحی رابط کاربری و نحوه ارائه تجسم‌ها، شما را به عنوان یک طراح وب و افزودنی بسیار ارزشمند برای هر شرکتی تبدیل می‌کند.

چگونه بدون تجربه یک طراح وب شوم؟


بله، شما می توانید بدون تجربه در این زمینه یک طراح وب شویدنظرسنجی مهارت های دیجیتال ما نشان داد که تنها 54 درصد از طراحان وب کار خود را در زمینه طراحی شروع کردندبنابراین، در حالی که تجربه یا تحصیل در یک زمینه مرتبط با طراحی مطمئناً گامی عالی برای تبدیل شدن به یک طراح وب است، یک ضرورت مطلق نیست.
برخی از طراحان وب از صنایع کاملاً متفاوتی می آیندبرخی ممکن است یک وب سایت در وردپرس یا با Dreamweaver به عنوان یک سرگرمی یا برای یک تجارت جانبی بسازند و متوجه شوند که از این کار قدردانی می کنند.
همچنین بسیاری از مهارت های قابل انتقال وجود دارد که ممکن است متوجه نباشید به عنوان یک طراح وب به شما کمک می کندبرای مثال، همدلی برای درک اینکه کاربران محصول یا خدمات شما در یک موقعیت خاص چگونه فکر و عمل می کنند، بسیار مهم استهمکاری نیز در بسیاری از نقش ها کلیدی است، به ویژه برای اکثر طراحان وبیک طراح وب موفق باید در تعامل با تیم های مختلف، گوش دادن فعال، پذیرش بازخورد، طوفان فکری و موارد دیگر برتر باشدهمه به یک شخصیت مثبت و تمایل به کار خوب در یک محیط تیمی نیاز دارند.

طراحی سایت فروشگاهی

img

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید