داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار مدرس، بین آفتاب56و58

راه های ارتباطی

011-44246411

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

چک لیست ایجاد پرسونای مخاطب

بلاگ
چک لیست ایجاد پرسونای مخاطب
7 خرداد ۱۴۰۳

شناخت و درک صحیح از پرسونای مخاطب می‌تواند به شما در تولید محتوایی که واقعاً جذاب و مفید برای آنها باشد، کمک کند و این باعث افزایش موفقیت و تأثیرگذاری محتوای شما خواهد شد..

چک لیست طراحی سایت فروشگاهی<

پیشنهاد می کنیم حتماً این مطلب رو بخونید


در تولید محتوا، شناخت و درک پرسونای مخاطب بسیار حیاتی است. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا محتوایی ایجاد کنید که واقعاً به نیازها و علایق مخاطبان مورد نظرتان پاسخ دهد. فرآیند تولید پرسونای مخاطب می‌تواند به صورت زیر باشد:

تحلیل بازار و مخاطبان فعلی: شروع به تحلیل بازار و مخاطبان فعلی خود کنید. بررسی کنید که مخاطبان شما از چه گروه‌های سنی، جنسیت، مکان جغرافیایی، سطح تحصیلات، علاقه‌ها و نیازهایی تشکیل شده‌اند.

مصاحبه و تحقیق: با انجام مصاحبه‌ها، نظرسنجی‌ها، گفتگوها و تحقیقات دقیق، اطلاعات بیشتری درباره مخاطبان خود کسب کنید. در این مرحله، سوالات متنوعی در مورد علایق، نیازها، مشکلات و ترجیحات آنها مطرح کنید.

ساخت پرسونا: بر اساس اطلاعاتی که از مخاطبان جمع‌آوری کرده‌اید و دانلود چک لیستی که برای شما تهیه کردیم پرسونای مخاطب را بسازید. این شامل ایجاد یک شخصیت خیالی کامل با نام، سن، شغل، علایق، نیازها و مشکلات است.

توصیف و تشخیص: پس از ساخت پرسونا، به دقت و به تفصیل ویژگی‌ها و مشخصه‌های آن را توصیف کنید. برای هر پرسونا، باید به دقت و با جزئیات مشخص شود که این مخاطب چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌تواند به نیازها و مشکلاتش پاسخ داده شود.

ارتباط با تیم واستفاده در سازمان: پس از ساخت پرسونا، آن را با تیم تولید محتوا یا بازاریابی خود به اشتراک بگذارید. این باعث می‌شود که همه اعضای تیم با پرسونای مخاطب آشنا شوند و بتوانند محتوا و استراتژی‌های مناسبی را برای آنها طراحی کنند.

ارزیابی و به‌روزرسانی: پرسونای مخاطب نباید به صورت ثابت باقی بماند. با گذشت زمان و تغییرات در بازار و جامعه، باید پرسونای مخاطب را به‌روزرسانی و اصلاح کنید تا همیشه با نیازها و علایق مخاطبان هماهنگ باشد.

به طور کلی، استفاده از پرسونای مخاطب در تولید محتوا باعث می‌شود که محتوای شما بیشترین تأثیر را بر رضایت و ارضای نیازهای مخاطبان داشته باشد و بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورد. در ادامه می توانید با دانلود چک لیست، شخصیت های خیالی که نزدیک به مشتری های ایده آل شماست را بسازید.

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید