داستان موبوکلیک

داستان موبوکلیک

مجموعه موبوکلیک از سال 1388 فعالیت خود را  آغاز نموده و  متشکل از افراد خلاق، ایده پرداز و تاثیرگذار است که "ارائه راهکارهای نوین در فناوری، جهت توسعه کسب و کارها" را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. ما برای پیدا کردن بهترین راه‌حل همیشه بروز هستیم و سعی می کنیم تا با ارائه پشتیبانی قوی و راهکارهای نو و خلاق برای افزایش فروش، دغدغه مشتریان مان را کاهش داده تا آنها بر کسب و کار خود تمرکز  و در نتیجه رشد بیشتری داشته باشند

آدرس

آمل، بلوار بسیج، لاله16، گلبرگ14

راه های ارتباطی

09112272175

info[at]moboclick.ir

موبوکلیک در شبکه های اجتماعی

جزئیات خبر

سیستم همکاری در فروش؛ یک راهکار کسب درآمد اینترنتی پایدار

بلاگ

.

سئو چیست؟<

پیشنهاد می کنیم حتماً این مطلب رو بخونید

سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing) چیست؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ که در اصطلاح به آن فروش واسطه‌ای یا بازاریابی پورسانتی هم گفته می‌شود، به مشارکت در سود فروش کالا یا دریافت پورسانت از کارهای دیگر می‌گویند. در سیستم همکاری در فروش، از قبل برای کارهایی که می‌توان برای آن‌ها بازاریابی کرد (مثل محصولات یا خدمات)، پورسانت‌هایی درنظر گرفته می‌شود و کاربران با بازاریابی برای آن‌ها، پورسانت مشخص‌شده را دریافت می‌کنند.

سیستم همکاری در فروش الزاماً برای فروش کالا نیست، بلکه هر سودی است که کسب و کار از آن می‌برد. مثلاً هدایت افراد دیگر به صفحه‌ای خاص یا پر شدن یک فرم هم می‌تواند بخشی از سیستم همکاری در فروش باشد که در ادامه خیلی بیشتر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

 

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

ممکن است وسوسه شده باشید که در اولین فرصت یک شرکت و محصول خوب پیدا کنید و کار همکاری ذر فروش را شروع کنید؛ شاید هم شرکتی هستید که می‌خواهید محصولاتتان را از طریق همکاری با سایت‌های دیگر به فروش ولی اول بیایید کامل با مزایا و معایب آن آشنا شوید و بعد تصمیم بگیرید

مزایای همکاری در فروش برای فروشنده:

  1. بدون نیاز به محصول، سرمایه، هزینه تولید و دردسر ارسال، می‌توانید به درآمد برسید و سود کنید
  2. فقط به اینترنت و تولید محتوا نیاز دارید
  3. نیاز به تجربه و تخصص خاصی برای فروش حضوری یا تلفنی ندارد؛ فقط کافیست تولید محتوا انجام دهید.
  4. محدودیتی در فروش محصولات مختلف ندارید و می‌توانید همزمان با چند شرکت همکاری کنید (در صورتی که در قراردادتان ذکر نشده باشد)

مزایای همکاری در فروش برای شرکت و صاحب محصول

اگر شما یک شرکت باشید و بخواهید از طریق همکاری در فروش، محصولات خود را به فروش برسانید، این روش مزیت‌هایی برای شما دارد:

  1.  شما زمانی پورسانت و کمیسیون را پرداخت می‌کنید که محصول فروخته شده باشد یا اقدام موردنظر شما انجام شده باشد
  2. کار تبلیغ، تولید محتوا و فروش را به دیگران می‌سپارید و تمام تمرکزتان را بر کیفیت، تولید و تامین محصول می‌گذارید.
  3. اعتبار برندتان زیاد می‌شود و مشتریان اعتماد بیشتری می‌کنند چون یک نفر دیگر دارد شما را معرفی می‌کند نه خود شما!
  4. این روش از سایر روش‌های فروش به صرفه‌تر است چون بار تبلیغات و فروش را از دوش شما برمیدارد.
  5. فروشتان افزایش می‌یابد
  6. ترافیک سایتتان افزایش می‌یابد چون کاربران سایت‌های همکار روی لینک شما کلیک می‌کنند و به سایت شما می‌آیند.


انواع سیستم های همکاری در فروش

۱. پرداخت به ازای هر فروش

یکی از انواع رایج سیستم همکاری در فروش همین مورد است. در اینجا در ازای هر فروشی که ایجاد می‌شود، پورسانتی به حساب بازاریاب اضافه می‌شود. شخص بازاریاب، با استفاده از روش‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، برای محصولاتی که از قبل انتخاب کرده، بازاریابی می‌کند و هر زمان که مشتری با استفاده از کد معرف یا لینک اختصاصی او اقدام به خرید کند، مبلغی مشخص به حساب او اضافه می‌شود.

۲. پرداخت به ازای هر ثبت نام کاربر

در این حالت، هدف کسب و کار فروش کالا یا خدمات نیست، بلکه می‌خواهد تعداد کاربران سایت را افزایش دهد. مثلاً شاید هدف کسب و کار، دریافت اطلاعات مخاطب مثل نام، ایمیل، شماره تماس و … باشد تا بعداً بتواند از طریق تماس تلفنی، کار فروش را انجام دهد. البته می‌توانند اهداف دیگری هم داشته باشند.
 

۳. پرداخت به ازای هر بازدیدکننده

یکی دیگر از انواع همکاری در فروش، جذب بازدیدکننده برای وب‌سایت است. خیلی از کسب و کارها، از این روش برای بهبود سئوی سایت و افزایش رتبه در گوگل استفاده می‌کنند. البته از این روش زیاد استفاده نمی‌شود. مثلاً شما به عنوان کسی که برای این نوع از همکاری در فروش ثبت‌نام کرده، می‌خواهید بازدیدکنندگانی را به وب‌سایتی هدایت کنید. برای این مورد، لینکی کاملاً اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد و به ازای هر کسی که با لینک شما وارد همان صفحه می‌شود، پورسانتی را دریافت می‌کنید.

شما نمی‌توانید از روش‌های تقلبی مثل استفاده از ربات برای افزایش درآمدتان استفاده کنید. چون این سیستم‌ها، خیلی دقیق برنامه‌نویسی و طراحی شده‌اند و اگر بخواهید با روش‌های متقلبانه درآمدتان را افزایش دهید، این سیستم‌ها خیلی زود متوجه می‌شوند و امکان دارد حساب‌تان را هم مسدود کنند.

 

چطور افیلیت مارکتینگ را شروع کنم؟

اینکه شما بدانید افیلیت مارکتینگ چیست باعث می‌شود که تصویر شفافی از این موضوع داشته باشید، اما برای پول درآوردن از افیلیت مارکتینگ باید کارهای دیگری را هم انجام بدهید.

اگر برای اولین بار می‌خواهید این کار را شروع کنید و یا می‌خواهید خودتان را در این مسیر تقویت کنید، جای درستی آمده‌اید چون الان می‌خواهیم قدم به قدم باهم پیش برویم و ببینم که چطور می‌توانید افیلیت مارکتینگ را شروع کنید.

  1. یک پلتفرم انتخاب کنید.
  2. مخاطبانتان را به دست بیاورید.
  3. با یک مجموعه همکاری‌تان را شروع کنید.
  4. محصولی که می‌خواهید پروموت کنید را انتخاب کنید.
  5. محتوایی تولید کنید که بتواند محصولتان را بفروشد.
  6. مسیرتان را بهینه‌سازی و پیگیری کنید.
  7. و این هم از درآمد شما!

معمولاً مردم اینطور فکر می‌کنند که اگر یک محصول را پیدا کرده و برای کاربران پروموت کنند، دیگر افیلیت مارکتینگ انجام داده‌اند و باید درآمدی داشته باشند. اما در واقعیت باید دقت و پیگیری بیشتری داشته باشید تا به مرحله درآمدزایی برسید. در ادامه می‌خواهیم این مسیر را قدم به قدم باهم طی کنیم.

 افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا سیستم همکاری در فروش چیست؟
 

چرا کسب و کارها از سیستم همکاری در فروش استفاده می کنند؟

کسب و کارهایی که این سیستم را اجرا می‌کنند، اهداف مختلفی را نیز دنبال می‌کنند. همکاری در فروش، می‌تواند فروش آن‌ها را به شدت افزایش دهد. بسیاری از کسب و کارهایی که از این سیستم استفاده می‌کنند، توانسته‌اند هزینه‌های بازاریابی خود را به شدت کاهش دهند و آن را صرف توسعه کسب و کارشان بکنند.

سیستم همکاری در فروش به این صورت است که کاربران کار بازاریابی را انجام می‌دهند و این فشار از دوش بخش مارکتینگ کسب و کارها تا حدودی برداشته می‌شود. مثلاً اگر شما در یکی از این سیستم‌ها ثبت‌نام کنید، برای افزایش درآمد خود از این سیستم، تا جایی که می‌توانید برای افزایش فروش یا کارهای دیگر، تلاش می‌کنید تا بتوانید سودتان را افزایش دهید.

سیستم همکاری در فروش، می‌تواند ترافیک وب‌سایت‌ها را به شدت افزایش دهد. مثلاً اگر ۱۰۰۰۰ نفر در یک سیستمی ثبت‌نام کرده باشند، هر نفر برای هر محصولی که قصد دارد بفروشد، لینکی اختصاصی را دریافت می‌کند. ما فرض را بر این می‌گیریم که هر شخصی فقط یک محصول را انتخاب کند (که معمولاً اینطور نیست و افراد محصولات مختلفی را برای فروش انتخاب می‌کنند). اگر روزانه فقط ۵ کلیک روی هر لینک انجام شود، ۵۰۰۰۰ بازدید کننده به صورت روزانه فقط از این طریق وارد وب‌سایت می‌شوند.
 

بحث لینک‌سازی هم یکی دیگر از مزیت‌های همکاری در فروش برای کسب و کارها محسوب می‌شود. مثلاً در ایران، افراد زیادی وب‌سایت‌هایی را مخصوص اینکار راه‌اندازی کرده‌اند. در این وب‌سایت‌ها، لینک‌هایی را که برای بازاریابی در اختیارشان قرار گرفته، قرار می‌دهند تا بتوانند برای محصولات بازاریابی کنند. در اینجا، یک بک‌لینک رایگان برای وب‌سایت هدف ساخته شده است.

مثلاً اگر شما در سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا عضو شوید، لینکی برای هر محصول در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر برای کسب درآمد بیشتر، وب‌سایتی را برای این مورد راه‌اندازی کنید، باید لینکی که از دیجی‌کالا گرفته‌اید را در وب‌سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربران را به سمت صفحه هدف هدایت کنید. شما با اینکار، یک لینک رایگانی را برای دیجی‌کالا ساخته‌اید.

 

نحوه کار سیستم همکاری در فروش به چه صورت است؟

سیستم همکاری در فروش به چند صورت کار می‌کند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱. بازاریابی از طریق لینک اختصاصی:

در این روش، زمانی که شما در یکی از این سیستم‌ها ثبت‌نام می‌کنید، می‌توانید محصولات یا خدماتی را برای فروش انتخاب کنید. برای هر محصولی که انتخاب می‌کنید، یک لینک اختصاصی درنظر گرفته می‌شود که این لینک مخصوص خود شماست. شما این لینک را در هر کجا می‌توانید قرار دهید. در ادامه اگر هر زمان، شخصی با استفاده از لینک شما وارد وب‌سایت موردنظر شود و محصول یا کالایی را خریداری کند، پورسانتی به شما تعلق می‌گیرد.

اینکار بسیار دقیق انجام می‌شود. یعنی اینکه این سیستم‌ها، خیلی دقیق طراحی و راه‌اندازی شده‌اند و معمولاً حقی از کسی ضایع نمی‌شود. البته در قسمت بالا هم گفتم که همکاری در فروش مختص مشارکت در فروش کالا یا فایل نیست. در برخی موارد، برای ثبت‌نام کاربر در سایت هم پورسانت درنظر گرفته می‌شود یا همینطور پر کردن یک فرم با استفاده از لینک اختصاصی شما.

۲. همکاری در فروش با استفاده از کد معرف:

یکی دیگر از حالت‌های همکاری در فروش، استفاده از کد معرف است. البته از این روش در سیستم‌های همکاری در فروش خیلی کم استفاده می‌شود. نحوه کار این روش به این صورت است که زمانی که شما برای همکاری در فروش ثبت‌نام می‌کنید، کدی به عنوان کد معرف در اختیار شما قرار می‌گیرد. در ادامه اگر کسی در هنگام خرید از همان سیستم یا ثبت‌نام در آن، کد شما را به عنوان کد معرف وارد کند، پورسانتی به شما تعلق می‌گیرد. البته همانطور که گفتم از این روش به ندرت استفاده می‌شود.

 

همکاری در فروش برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

برخی از کسب و کارها هستند که می‌توانند از این سیستم برای افزایش فروش و اهداف دیگری استفاده کنند. شاید تا به حال این تصور را داشته‌اید که تنها فروشگاه‌های اینترنتی محصولات فیزیکی از این سیستم استفاده می‌کنند. اما کسب و کارهای دیگری هم هستند که می‌توانند از این سیستم استفاده کنند. در ادامه سعی می‌کنم چند مورد را بررسی کنم.

۱. فروشگاه‌های اینترنتی

اگر فروشگاه اینترنتی دارید و محصولاتی را می‌فروشید، می‌توانید این سیستم را در کسب و کارتان پیاده کنید. معمولاً تشویق کاربران به ثبت‌نام در سیستم‌تان و شروع بازاریابی برای محصولات‌تان، می‌تواند فروش‌تان را به شدت افزایش دهد. البته شاید در ابتدای کار، سودتان کم باشد، اما رفته رفته با آشناشدن افراد بیشتری با کسب و کارتان، درآمدتان نیز بیشتر می‌شود.
 

۲. کسب و کارهای آموزش‌محور

اگر محصولات دانلودی یا محصولات آموزشی می‌فروشید (مثل دوره‌هایی که در آکادمی سایت ما قرار دارد)، می‌توانید سیستم همکاری در فروشی را برای افزایش فروش‌تان راه‌اندازی کنید. این محصولات، به دلیل اینکه فیزیکی نیستند و سود خوبی هم برای‌تان دارند، می‌توانند گزینه مناسبی برای همکاری در فروش باشند.

۳. شرکت‌های هاستینگ

اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست، بخشی را به عنوان همکاری در فروش درنظر گرفته‌اند. شرکت‌هایی مثل نت‌افراز، میهن‌وب‌هاست و … لینکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا بتوانند از این طریق، فروش‌شان را افزایش دهند.

۴. وب‌سایت‌های فروش فیلم و سریال

در سال‌های اخیر، فروش فیلم و سریال به صورت آنلاین، گسترش پیدا کرده و وب‌سایت‌های زیادی در این زمینه راه‌اندازی شده‌اند. اکثر این وب‌سایت‌ها، سیستم همکاری در فروش‌شان را راه‌اندازی کرده‌اند.

۵. تاکسی‌های آنلاین

در مورد تاکسی‌های آنلاین مثل اسنپ، تپسی و … نیز، راه‌اندازی سیستم همکاری در فروش گزینه مناسبی است. اسنپ در حال حاضر، این امکان را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا بتوانند با استفاده از کدهایی، برای خود درآمدزایی کنند.

۶. کوتاه‌کننده‌های لینک

برخی از سرویس های کوتاه کننده لینک، امکان کسب درآمد را در پنل‌هایی برای کاربران راه‌اندازی کرده‌اند.

 افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا سیستم همکاری در فروش چیست؟


 

۵ راهکار برای موفقیت بیشتر در همکاری در فروش

۱. انتخاب چند محصول پرطرفدار

برای اینکه درآمد بیشتری داشته باشید، باید محصولاتی را برای فروش انتخاب کنید که در حال حاضر متقاضی زیادی دارند. باید بررسی کنید ببینید مردم به دنبال چه نوع محصولاتی هستند و سعی کنید روی همان محصولات تمرکز کنید. محصولاتی که انتخاب می‌کنید، باید طوری باشد که بتوان برای آن‌ها به خوبی بازاریابی کرد.

در ابتدای کارتان، سعی کنید که تعداد کمی از محصولات را انتخاب کنید تا بتوانید بهتر برای آن‌ها بازاریابی کنید. پس از مدتی که مهارت بازاریابی را بهتر یاد گرفتید، می‌توانید محصولات بیشتری را برای بازاریابی انتخاب کنید.

۲. کانال های بازاریابی تان را توسعه یا افزایش دهید

در مورد کانال‌های بازاریابی در قسمت‌های بالا توضیح دادم. کانال بازاریابی شما می‌تواند یک وب‌سایت، کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام و … باشد. سعی کنید که روی کانال‌های بازاریابی‌تان و رشد آن‌ها به خوبی کار کنید.

۳. در مورد محصولات و خدمات انتخاب شده اطلاعات کسب کنید

بهتر است که اطلاعات کافی از محصولات و یا خدماتی که برای فروش انتخاب کرده‌اید کسب کنید تا اگر زمانی از شما در مورد کیفیت یا نحوه کارکرد آن‌ها سوال شد، بتوانید به سوالات پاسخ دهید. مثلاً اگر محصولی در زمینه تکنولوژی مثل موبایل یا ساعت هوشمند انتخاب کرده‌اید، بهتر است که در مورد آن‌ها اطلاعات کافی را کسب کنید.
 

۴. استراتژی خاصی را در پیش بگیرید

برای هر بخش از کارتان استراتژی داشته باشید. مثلاً می‌توانید در تولید محتوای‌تان استراتژی خاصی داشته باشید و روی محتوای مرتبط با محصولات انتخاب شده، کار کنید تا در گوگل رتبه خوبی را کسب کنید.

۵. محتوای باکیفیتی را تولید کنید

سعی کنید برای کانال‌های بازاریابی‌تان، محتوای بسیار باکیفیتی را تولید کنید تا بتوانید به وسیله آن‌ها، کاربران بیشتر و سپس مشتریان بیشتری را جذب کنید.

 

بهترین سیستم همکاری در فروش در ایران

سیستم‌های همکاری در فروش مختلفی در ایران فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها سابقه زیادی دارند. اما با روی کار آمدن سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا، بسیاری از آن‌ها به حاشیه رفتند و قدرت خود را از دست دادند. از سیستم‌های قدیمی افیلیت مارکتینگ ایرانی می‌توان به میهن استور اشاره کرد. در حال حاضر، بهترین سیستم افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش ایرانی را می‌توان سیستم دیجی‌کالا دانست، چرا که نسبت به بقیه پیشرفته‌تر است و از طرفی، برند دیجی‌کالا، اعتبار زیادی به آن بخشیده است.
 

بهترین سیستم همکاری در فروش در ایران


 

کلام آخر

در پایان باید گفت که اگر از محیط کار خسته شده اید یا امکان رفتن به محیط کار را ندارید، این سیستم می‌تواند چتر نجات و حلال مشکلات شما باشد. همکاری در فروش با پورسانت بالا برای کسانی مناسب است که بر مشاغل فریلنسری تمرکز دارند.

لازمه موفقیت در این راه افزایش مهارت های بازاریابی است. این فرصت شغلی می‌تواند به روشی موثر برای دستیابی به اهداف مالی سودآور شما تاثیرگذار باشد. نظرات و تجربیات خود را پیرامون سایت های همکاری در فروش با ما به اشتراک بگذارید.
 

img

نظر

  • هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید